اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه پاورپوینت فرانک لوید رایت

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پروژه پاورپوینت فرانک لوید رایت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه پاورپوینت فرانک لوید رایت


دانلود پروژه پاورپوینت فرانک لوید رایت

دانلود پروژه پاورپوینت فرانک لوید رایت در 52 اسلاید

 

 

 

 

زندگی نامه فرانک لوید رایت

1869: فرانک لوید رایت فرزند کشیش متدیست هشتم جوئن در مرکز ریچارد (ویسکونسین) متولد شد.

1879: خانواده رایت در مدیسون مستقر شدند و در آنجا رایت جوان به مدرسه تکمیلی رفت.

1885: اختلافات خانوادگی سبب شد تا ویلیام پدر فرانک برای همیشه از آن جا برود و هرگز بازنگردد.

فرانک به عنوان نقشه کش در آتلیه محلی معماران شروع به کار کرد. در بین طرح ها می توان از خانه (پاور) و طرحی که برای خیابان دانشگاه کار کرده بود نام برد.

1887: در بهار فرانک دانشگاه را ترک کرد و عازم شیکاگو شد، مواجه شدن با این شهر بزرگ دراماتیک بود. او مدت زیادی بیمار شد و تنفر شدیدی نسبت به شهرها پیدا کرد. بعد از بیماری وارد موسسه ای شد و شروع به طراحی کلیسای (تمام ارواح) کرد. سپس موفق به استخدام در دفتر مشهور (سولیوان 8 ادلر) شد با تماس هایی که استادش داشت او را با گرایش های مکتب شیکاگو آگاه ساخت.

1889: تاسیس دفتر شخصی در کنار دفتر استاد عزیزش که پس از این کار با خانمی به نام (کاترین توبین) ازدواج کرد و به کمک یک وام شروع به ساختن خانه شخصی خود کرد.

1891: وی شروع به اجرای طرح هایی به صورت مخفی کرد. خانه هارلان متعلق به همین دوره یعنی خانه های مخفی کاری است که تعداد این خانه ها به 9 عدد می رسد.

1893: در بهار بعد از این که استادش از مخفی کاری های او آگاه شد استخدام او را لغو کرد و در مکانئ دیگری دفتر خود را باز کرد که اولین سفارش رسمی او طراحی خانه وینسلاو در ریور فورست بود.

1901: کلوپ معماران شیکاگو مناظره ای با رایت درباره خانه هال تحت عنوان هنرها و فنون ماشین منتشر کرد.

1905: رایت نخستین سفر خود را به ژاپن انجام داد.

1909: تغییری تعیین کننده و مدهش در او به وجود آمد و پس از یکم دوره موفق به دنبال عدم توفیق در خانه ( ام کور میک) و به دلایلی دیگر به صورت پیش بینی نشده ای خانواده، شغل و متریال اش را رها کرده و به اروپا گریخت.

1910: انتشار یک کتاب از وی در هلند معماران جوان هلندی و آلمانی را تحت تاثیر قرار داد.

1911: بازگشت  به ایالات متحده سرزمین اجدادی خود.

1914: ابداعات معماری او شدید ولی ناپیوسته بود.

1920: خانه (هولی هاک) را در لوس آنجلس به پایان رساند و  ویلایی در ژاپن را به وسیله تلگراف در طول کار اجرا کرد.

1923: با زلزله ای که در ژاپن روی داده بود و با وجودی که شهر توکیو ویران شده بود هتل (امپرال) به کمک سازه مقاوم در برابر زلزله مقاومت کرد. شهرت رایت اعتبار بیشتری برایش به ارمغان آورد.

1926: دخترش متولد شد.

1932: چاپ اولین...........................................

« شهر پهندشتی» فرنک لوید رایت

رایت، فرنک لوید ( ریچارد سنتر ویسکانسین) 1869- تالسین وست، اریزونا 1959 )، از پدری آمریکایی (نیوانگلدی) و مادری ویلزی زاده شد؛ مادری که در او اثری بسیار گذاشت و میراث فرهنگی سلتی را نزد او به ودیعه نهاد. او با شصت سال تجریه معماری، به عقیده بسیاری بزرگترین معمار آمریکایی و یکی از سه یا چهار استاد معمار قرن بیستم محسوب می شود. با این وجود کارهایش همواره مورد مناقشه بوده است. بسیار ناممکن است که این مناقشات به نفع وی تمام شده باشد، خودش هم از این مناقشات چندان ناراضی نبوده است. حتی تاریخ تولدش هم مورد بحث است. خود وی اعتقاد داشت که آمریکایی تر از هر آمریکایی ست و خودش را بومی تر از آن ها می دانست. او در این باره از واژه ی Usonier ( = معنی بوم آور بودن) استفاده کند . وی در سال های 70 و 80 سده ی نوزدهم تحصیل کرده است. (Resvsner,1992:327)

رایت از 1885 تا 1887 در دانشگاه ویسکاسنین به تحصیل مهندسی مشغول بود . در همین هنگام برای  کونور و ژوزف سیلسبی نیز کار می کرد. این  همکاری تا 1888 که به دفتر دانکمار آدلر و لویس سالیوان پیوست ادامه داشت. رایت نزد آدلر و سابیوان روی مسئله مسکن کار می کرد. دیری نپایید که در 1889 کار  مستقل خود را در استودیوی شخصی اش در حومه ی اوک پارک شیکاگو آغاز کرد...........................................

 

 

 

 

 

 

 

دانلود پروژه پاورپوینت فرانک لوید رایت , دانلود پروژه پاورپوینت آثار فرانک لوید رایت,  فرانک لوید رایت ,  آثار فرانک لوید رایت


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه پاورپوینت فرانک لوید رایت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد