اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تاریخچه چاپ

اختصاصی از اینو دیدی تاریخچه چاپ دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

تاریخچه چاپ

تا بیشتر از 4 قرن بعد از آنکه یوهانس گوتنبرگ در قرن 15 میلادی با استفاده از حروف فلزی متحرک فرآیند چاپ را اختراع کرد تمام حروف در یک رشته قالبهای دست ساز ریخته میشد. در قرن 19 بود که هحروف چینی و چاپ ماشینی شد . از اواسط قرن 20 داشتن الکترونیک و میکرو کامپیوترها در حروف چینی و نقل تصویر و فنون چاپ انقلابی پدید آورده است . در فاصله سالهای (1041 تا 1048) صنعتگر چینی بی شنگ با استفاده از حروف سفالی متحرک مطلابی را بر روی کاغذ چاپ می کرد. در سال 1043 در یکی از کارگاه های چوپ در کشور کره از حروف (مسی) استفاده میشد. درسال های 1436 و 1444 یوهانس گوتنبرگ از اهالی شهر هاینس در آلمان قالب حروف یا هاتریس را اختراع کرد اولین کتابی که گوتنبرگ برای چاپ انتخاب کرد (کتاب مقدس) بود چرا که در آن زمان خواهان زیادی داشت. (انجیل) چاپ گوتنبرگ که بر حسب تعداد سطرهای هر ستونش به انجیل 42 سطری معروف شد. هنر چاپ به سرعت در سراسر اروپا رواج یافت برای بالا بردن کارایی ماشینهای چاپ چوبی تلاشهای فراوانی مبذول شد و هنگامیکه (ویلیام هاس) که در شهر بال سوئیس به ریخته گری حروف اشتغال داشت در سال 1787 نخستین دستگاه چاپ دستی تمام فلزی را درست کرد همان طرح اولیه دستگاه های چوبی را در ذهن داشت.

هنر کاغذ سازی:

هنر کاغذ سازی حدود دو قرن پیش از میلاد مسیح توسط چینی ها اختراع شد . کاغذ سازی در حول و حوش سال 1800 به صورت ماشینی درآمد. در این ایام یک فرانسوی به نام (نیکولا لوئی) روبر در کاخانه دید و در حوالی پاریس نخستین ماشین کاغذ سازی را اختراع کرد . در سال 1805 یک مهندس انگلیسی به نام جوزف دستگاهی برای ساختن کاغذ طراحی کرد. که یک استوانه دوار داشت بعدها این تحول به تولید کاغذ رول یا وب منجر شد امروزه تولید کاغذ به صورت خودکار انجام می شود و مرغوبیت آن توسط کامپیوتر کنترل کرد.

چاپ:

به معنای انتقال و تکثیر حروف عکس طرح و نقش روی سطح چاپ شونده است روش های مختلف چاپی وجود دارد مانند (برجسته ، صاف، گود، غربانی، غیر تماسی در بعضی از منابع تقسیمات دیگری مانند افست، فلسکو، هلیوگراور، سیلک اسکرین، لترپرس و ...) ذکر می شود. در یک تقسیم بندی منطقی می توان انواع چاپ بصورت زیر تقسیم نمود. چاپ مستقیم: که سطح چاپ شونده بافرم چاپ تماس پیدا می کند. مثل لترپرس، کلیشه طلا کوب، فلسکو، نایلو پرینت، چاپ گود. چاپ غیر مستقیم: که سطح چاپ شونده با فرم چاپ تماس ندارد بلکه واسطه ای به نام لاستیک با فرم چاپی تماس گرفته هر مرکبی می شوند و سپس این عامل واسطه ای با سطح چاپ شونده برخورد می کند مثل افست، چاپ بالشتکی (تامپون) چاپ غیر تماسی که سطح چاپ شونده نه با فرم چاپ و نه با واسطه ای در تماس است بلک با مکانیسم دیگری همچون استفاده از الکتریسیته ساکن یا پاشیدن جوهر به صورت هدایت شده عمل چاپ انجام می شود مثل فتوکپی، پرینتر، وانیک جت. یکی دیگر از انواع چاپها: چاپ هیلیوگراور است برای چاپ مجله های پرتیراژ کارهای تبلیغاتی بسته بندی ، چاپ پارچه، سفره، پلاستیک، سلفون، جعبه های مختلف و .... استفاده می شود. بیشتر مجله های پرتیراژ اروپایی و آمریکایی با ماشین چاپ هیلوگراور چاپ میشود. ضخامت قشر مرکب در انواع روشهای چاپی روش های مختلف چاپی از میزان انتقال مرکب بر روی سطح چاپ شونده متفاوت هستند . قشر مرکب یا فیلم مرکب، افست از همه کمتر و قشر مرکب در روشهای سیلک اسکرین از همه بیشتر است به طور مثال:

روش چاپی

ضخامت قشر مرکب

افست

1/2

لترپرس

3-5

فلسکو گرافی

6-8

هیلوگراور

8-12

افست خشک

1/5-3

سیلک اسکرین

20-100

نکاتی کوتاه برای طراحان :

طراحی لی آت، عکاسی، لیتوگرافی، چاپ و صحافی به هم پیوسته یک زنجیر هستند. یک عامل خارجی مثل ناظر چاپ لازم است که آنرا بهم جوش دهد باید نوعی کنترل کیفیت و هماهنگی در همه مراحل اعمال شود که اشکال هر یک از مراحل در مراحل بعدی کار را مختل می کند. گام اول: تهیه ارژینال که اندازه آن باید وسایل لیتوگرافی و چاپ متناسب باشد ولی بطور کلی باید دست اندرکاران هر مرحله ازکار مرحله قبلی و بعد از خود اطلاع داشته باشند. یکی از نکات مهمی که هر گرافیستی باید به آن توجه کند اینست که هنگام تحویل سفارش چیزی را ناگفته نگذارد حتی تکلیف کوچکترین خز لی آت را روشن کند و موارد دیگر که در اینجا به طور خلاصه به چند مورد آن اشاره شد .

سه نوع دوربین در بخش لیتوگرافی مورد استفاده قرار می گیرد :

دوربینهای کوچک دوربینهای بزرگ دوربینهای سوپر (ریلی) چاپ فتو سیلک اسکرین با این نوع چاپ می توان روی قوطیهای پلاستیکی، فلزی، بشکه های چوبی، گالنهای پلاستیکی، بطریهای پلاستیکی، بطریهای نوشابه و مایعات نوشته و نقوش مورد نیاز خود را که داری سطح غیر مسطح افقی و صاف باشد به چاپ رساند. چاپ سیلک مدور تفاوت بارزی با سیلک مسطح دارد و این اختلاف از جایی پدید می آید که در چاپ مسطح سرتاسر شابلون را طی می کند و شابلون در حال سکون باقی می ماند. در حالیکه در چاپ روی اجسام مدور عکس این حالت را دارا می باشد به عبارتی (اسکوئیجی) در چاپ مدور ثابت می ماند و شابلون در امتداد بردار اسکوئیجی حرکت کرده و عمل چاپ را انجام می دهد.


دانلود با لینک مستقیم


تاریخچه چاپ
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد