اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق و بررسی در مورد ارتقا کارت گرافیک (Graphic Card) 47 ص

اختصاصی از اینو دیدی تحقیق و بررسی در مورد ارتقا کارت گرافیک (Graphic Card) 47 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 44

 

ارتقا کارت گرافیک (Graphic Card)

کارتهای گرافیکی در بهبود کیفیت تصاویر روی صفحه نمایش تاثیر بسزایی دارند. ارتقا کارت گرافیکی بستگی به نوع کاربر دار که چه کاربری هستید اگر از نرم افزارهای گرافیکی، هنری و یا ... استفاده می کنید بهتر است از کارتهای گرافیکی 3 بعدی (D3) استفاده کنید و در غیر این صورت می توانید از کارتهای گرافیکی 2 بعدی هم استفاده نمایید.

کارتهای گرافیکی دو گونه اند: PCI و AGP

کارتهای AGP سرعت بسیار بالاتری از کارتهای PCI دارند و این به دلیل گذرگاه سریع آنها می باشد. اگر از تخته مدار مادری استفاده می کنید که دارای شکاف AGP می باشد و قدرت خرید کارت گرافیکی از نوع AGP را ندارید نگران نباشید شما می توانید از یک کارت گرافیکی از نوع PCI استفاده کنید و آن را به شکاف PCI (سفید رنگ) روی تخته مدار مادر متصل کنید.

بعضی از کارتهای گرافیکی دارای خروجی تلویزیون هستند یعنی اینکه شما می توانید تصویر روی صفحه نمایش را دقیقا بر روی صفحه تلویزیون منتقل کنید یکی از مزایای این کار این است که شما می توانید با این روش فیلم در حال پخش روی کامپیوتر را همزمان به روی یک فیلم ویدیویی ضبط کنید.

در هنگام خرید صفحه نمایش سعی کنید که صفحه نمایش دارای ضمانت نامه یا گارانتی و از کارخانه سازنده مشهور باشد. صفحه نمایش به صورتهای 14 اینچ، 15 اینچ، 17 اینچ و 21 اینچ در بازار موجودند که هر چه قدر اندازه صفحه نمایش ها بیشتر باشد قیمت آنها نیز بیشتر است. هر چه صفحه نمایش شما بزرگتر باشد بهتر است، بخصوص برای کاربرانی که از نرم افزارهای اتوکد و یا گرافیکی استفاده می کنند.

اجزاء سیستم تصویری در یک کامپیوتر عبارتند از:

(Monitro (Video Display)

( Video Adapter (Video (Video Card یا Graphics Adapter)

تبدیل نمایش تصویری (Video Display Adapter)

یک تبدیل ویدئویی (Video Adapter) رابط بین رایانه و صفحه نمایش شماست و سیگنالهایی را که به صورت تصاویر روی صفحه نمایش به نظر می رسند، ارسال می کند. از نظر تاریخی کامپیوترهای شخصی به یک موفقیت از نظر استانداردهای مشخصه های نمایش تصویری رسیده اند که به صورت یک افزایش پایدار در رزولوشن (Resolution) صفحه نمایش و عمق رنگ خودنمایی می کند.

اینکه مانیتور تا چه حد کیفیت نمایش بالایی دارد فقط به تکنولوژی ساخت مانیتور مربوط نمی شود بلکه یک برد سخت افزاری دیگر در داخل رایانه در این مهم سهیم است و آن کارت گرافیک (Graphic Card) می باشد. کارت گرافیکی رابط مانیتور با رایانه است و نمایش تصاویر روی صفحه نمایش با کنترل آن انجام می پذیرد. (با ارسال سینگالهایی وضعیت پیکسل ها از نظر روشن یا خاموش و رنگ آنها را تنظیم می کند.)

لیست استانداردهای زیر می تواند به عنوان تاریخچه مختصری از تکنولوژی نمایش تصویری به خدمت گرفته شده رایانه های شخصی باشد:

(تبدیل صفحه نمایش تک رنگ) (MDA (Monochrome Display Adapter)

قابلیت نمایش گرافیک را ندارد و فقط می تواند حروف (متن) را به صورت تک رنگ نمایش دهد.

(کارت گرافیکی هرکولس) (HGC (Hercules Graphics Card)

(CGA (Color Graphics Adapter)

قابلیت نمایش متن و گرافیک با کیفیت پایین را دارد.

(تبدیل تصاویر گرافیکی خیلی بزرگ)

(EGA (Enhanced Graphics Adapter

قابلیت نمایش متن و گرافیک با کیفیت خوب را دارد.

(آرایه تصاویر گرافیکی) (VGA (Video Graphics Array)

قابلیت نمایش متن و گرافیک با کیفیت بسیار خوب را دارد.

(SVGA (Super VGA)

قابلیت نمایش متن و گرافیک با کیفیت عالی را دارد.

(XGA (Extended Graphics Array)

نکته: مانیتور نیز باید بتواند کارت را پشتیبانی کند یعنی اگر کارت گرافیک SVGA باشد برای استفاده از تواناییهای آن باید یک مانتیور SVGA خریداری کرد.

نکته: کارتهای گرافیکی جدید این امکان را فراهم می کنند که از تلویزیون به جای مانیتور استفاده شود. این عمل گرچه برای دیدن فیلم ها مطلوب است اما در محیطهای برنامه استفاده از تلویزیون باعث خستگی مفرط چشم خواهد شد.

بیشتر استانداردها توسط IBM پایه گذاری شده است، اما بین سازندگان کامپیوترهای شخصی رایج شده که امروزه IBM دیگر آن رهبر صنعتی زمان پیش نیست و ممکن است این استانداردها نیز کنار گذاشته شوند. آنهایی که از دور خارج شده اند به ندرت به این استانداردها بر می گردند. استثناهایی از نوع VGA است و عنونی است که هنوز


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق و بررسی در مورد ارتقا کارت گرافیک (Graphic Card) 47 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد