اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه کارآفرینی تولید الکل صنعتی از خرما, word

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پروژه کارآفرینی تولید الکل صنعتی از خرما, word دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه کارآفرینی تولید الکل صنعتی از خرما, word


دانلود پروژه کارآفرینی تولید الکل صنعتی  از خرما, word

توضیحات بیشتر و دانلود فایل *پایین مطلب *, فرمت فایل: Word  قابل ویرایش و آماده پرینت.

تعداد صفحه :40

فهرست مطالب

بیان مسئله

تولید الکل از خرما

روش تحقیق

روش این تحقیق طوری تنظیم شده  که در آن پس از بررسی به  بیان  مساله ، تجربیات فرهنگی ، نقاط قوت و ضعف ، نحوه تبلیغات و بازار یابی و توجیه اقتصادی طرح  مفهوم کلی را بگیریم .

نظریات کارآفرین

الف : با در نظر گرفتن تجربیات فرهنگی و دوران کودکی ، خود را برای کارآفرینی چگونه ارزیابی می کنید ؟

از آنجا که دوران کودکی دورانی است که کودک همیشه دارای تصورات خیالی و رؤیائی میباشد و اکثرا در مورد شغلهای آینده خود به خیال پردازی می پردازند من نیز در دوران کودکی با وجود دختر بودن همیشه در فکر کار و کسب مناسبی برای آینده خویش بوده ام . همیشه در فکر این بودم که بعد از اتمام تحصیلات با کمک والدینم دست به کاری بزنم و برای خویش کسب و کاری مناسب فراهم کنم و تمامی دوستان دوران کودکیم را استخدام کنم و هر کدام را با توجه به تخصصی که دارند به کاری بگمارم .

 

 

 

 

 

ب : نقاط قوت و ضعف خود را برای کارآفرینی بنویسید ، چگونه می توانید نقاط ضعف را بر طرف نمائید ؟

بنده با بررسی و ارزیابی خویش دریافتم که تفکرات ذهنی و خصوصیات اخلاقی اینجانب برای ایجاد کارآفرینی مناسب و ایده آل می باشد و از آنجا که انسانی منظبط و فعال می باشم می توانم در این امر موفق باشم ولی از آنجا که انسانی کمرو و خجالتی می باشم فکر می کنم که در امر مدیریت دارای نقاط ضعف باشم و همین امر می تواند تاثیر نامطلوبی در روند پیشرفت اینجانب در امر کارآفرینی داشته باشد ولی میتوان  اعتماد به نفس و اجتماعی گشتن شروع کرد و با وارد شدن به بازار کسب و کار و به اصطلاح بازاری شدن و کسب تجربیات لازم در امر مدیریت این نقص را که خیلی مهم می باشد را برطرف کرد .

 

 ج : اهداف پروژه

  • ایجاد اشتغالزایی
  • عدم وابستگی
  • بهبود رونق اقتصادی
  • درآمد برای فرد
  • عدم فقر و بیکاری

 

 

 

 

 

د : مهمترین فرآورده های تخمیری خرما عبارتند از:

1- اتانول: تخمیر الکلی مواد قندی یک فرایند بیوشیمیایی است که توسط مخمر ساکاروسیس سروزیه انجام می‌گیرد. برای تولید اتانول از خرما ابتدا لازم است که عصاره گیری از آن صورت گیرد، تا قند از خرما استخراج گردد. میزان قند استحصال شده در فرایند عصاره گیری به پارامترهای متعددی مانند پیوسته یا مداوم بودن سیستم، یک یا دو مرحله ای بودن، زمان، دما و غیره بستگی دارد.

2- سرکه: فرایند تولید سرکه از خرما شامل دو مرحله تخمیر بی هوازی تولید مایع تخمیری الکلی سپس تخمیر هوازی مایع تخمیری الکلی به سرکه است. فرایند بی هوازی تبدیل عصاره استحصال شده از خرما به مایع تخمیری الکلی مشابه فرایند اتانول است. مایع تخمیری الکلی توسط باکتری های گونه استو باکتر به اسید استیک تبدیل می شود. مایع خروجی حاوی 6-4 درصد اسید استیک است. محلول فوق را پس از پاستوریزه کردن به عنوان سرکه به بازار عرضه می شود.

3- اسید سیتریک: اسید سیتریک از پرمصرف ترین اسیدهای آلی در صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی است که در فرآیند تخمیر توسط میکروارگانیسم آسپرژیلوس نیجر از مواد قندی تولید می شود. خرما به دلیل داشتن درصد زیادی قندهای منوساکارید منبع کربنی مناسبی برای فرآیندهای تخمیری است. اسید سیتریک درکشت غوطه ور و سطحی تولید می شود. در کشت غوطه ور فرآیند تخمیر در فرمانتورهای بزرگ همراه با حجم زیادی مایع تخمیری انجام می گیرد. در کشت سطحی میکرو ارگانیسم ها بر روی مواد جامد فاقد آب آزاد رشد می کنند. در فرآیند تولید اسید سیتریک از خرما ابتدا عصاره گیری از خرما انجام می گیرد، سپس فرآیندهای تخلیص و جداسازی یونهای فلزی و تخمیر انجام گرفته، در پایان مایع تخمیری وارد بخش پایین دستی شده و در نهایت اسید سیتریک تولید می شود. تولید این ماده از خرما در فاز آزمایشگاهی انجام گرفته است و در جهان هیچگونه نتایج تجربی در زمینه تولید در مقیاس پایلوت و صنعتی وجود ندارد. لذا جهت صنعتی شدن فرآیند فوق می بایست تولید در مقیاس نیمه صنعتی انجام گیرد و در صورت موفقیت آمیز بودن طراحی و تولید در واحد صنعتی انجام گیرد.

4- تولید پروتئین تک یافته (SCP): پروتئین تک یاخته سلولهای خشک شده میکروارگانیسم های مانند باکتریها، مخمرها، کپک ها، جلبک ها و قارچ های عالی است که در مقیاس وسیع کشت داده شده و به عنوان منبع پروتئین مورد مصرف انسان یا حیوان قرار می گیرند. پروتئین تک یاخته بدلیل میزان تکثیر بالا، میزان محتوی پروتئین بالا، توانایی استفاده از منابع کربنی ارزان قیمت و غیره جایگزین تمام یا بخشی از خوراک دام و طیور خواهد گردید. ضایعات خرما حاوی ترکیبات قندی بوده و منبع مناسبی برای تولید SCP می باشد

5- تولید چربی از خرما: مواد قندی خرما توسط میکروارگانیسم های گونه پنی سیلیوم لیلاکیوم و پنی سیلیوم سوپی (زالسکی) در فرایند تخمیر به چربی تبدیل شده که با روش استخراج، محصول خالص چربی بدست می آید. البته در این مورد نتایج علمی کمی وجود دارد.

 

ایران بزرگترین تولیدکنندهء خرما در جهان است . سالانه حدود 21 درصد از خرمای تولیدی به ضایعات تبدیل می‌شود، تبدیل ضایعات خرما به اتانل توسط ساکارومیسس‌سرویزیه به عنوان یک محصول صنعتی جهت مصارف پزشکی، تبدیل به سرکه و مورد بررسی قرار گرفت . پنج عصاره با غلظت‌های 12،14،16،18،20 درصد ماده جامد محلول از ضایعات خرما تهیه شد. با توجه به تجزیه انجام گرفته روی عصاره خرما، بعنوان مکمل این عصاره‌ها از 0/1 درصد عصاره مخمر، 0/1 درصد (NH4)2SO4، K2HPO4 0/1 درصد و 0/05 درصد MgSO4 استفاده و PH عصاره به 4 رسانده شد. از محیط کشت اولیه یعنی عصاره خرما با درجه بریکس 5 به میزان 4 درصد به عنوان مایه تلقیح به هر یک از عصاره‌های فوق اضافه شده، عمل تخمیر در 30+-1 درجه سانتیگراد درون فلاسک‌های آزمایشگاهی در دو تکرار انجام گرفت . میزان تولید الکل، مصرف قند و تغییرات PH کنترل شد و بازده تولید الکل به عنوان محصول، در مورد هر پنج نمونه محاسبه گردید. حداکثر تولید الکل مربوط به 24 ساعت اول است و بازده تولید برای نمونه‌های فوق به ترتیب 76/2، 80، 82/1، 87/5، 86/5 درصد محاسبه شد. مشخص گردید اولا ضایعات خرما سوبسترای مناسبی برای تولید الکل است و در مورد ضایعاتی که در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت بهترین عصاره، دارای 18 درصد ماده جامد محلول است .

 

 

 

 

دانلود پروژه کارآفرینی تولید الکل صنعتی از خرما, word,فرمت فایل word شامل 40 صفحه. مناسب جهت انجام تحقیقات، پروژه های کارآفرینی و طرح های توجیهی ( مناسب برای تسهیلات اعتباری), پایان نامه های دانشجویی و مقالات درسی


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه کارآفرینی تولید الکل صنعتی از خرما, word
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد