اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه بررسی و تبیین واقع¬بینی و نسبت¬سنجی آن با آرمان¬گرایی در نهج-البلاغه

اختصاصی از اینو دیدی پایان نامه بررسی و تبیین واقع¬بینی و نسبت¬سنجی آن با آرمان¬گرایی در نهج-البلاغه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اسلام دینی واقع­بین است؛ به این معنا که در جستجوی «واقعیت» به عنوان آرمان، تلاش مردمان را جهت می­بخشد. از این­رو امام علی × در نهج­البلاغه به پیروی از قرآن در موقعیت­های مناسب به تبیین واقعیت پرداخته­است. واقع­بینی در همۀ عرصه‌های زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و به­عبارتی واقع­بینی می­تواند انسان را در یافتن جهان­بینی صحیح هدایت کند؛ ضمن این­که مهم­ترین مبنای نیل به کمال مطلوب ، آرمان­ها نیز محسوب می­شود. از آن­جایی که بدون شناخت واقعیات و استعدادهای موجود نمی­توان حرکت بر مبنای واقعیات را به درستی برنامه­ریزی کرد و به اهداف آرمانی دست­یافت، انسان می­تواند با شناخت واقعیت­ها، حرکت، و تلاش خود را تنظیم و برنامه­ریزی کنند.

امام علی × بنابر واقع­بینی­ای که از شرایط اجتماعی، سیاسی وزمانی داشته­اند، برای حفظ و تقویت آرمان­های نظام نوپای حکومت اسلامی از هیچ کوششی فروگذاری ننمودند. در نگاه امام علی × واقع­بینی همان حقیقت­بینی است که بر مبنای قضاوت و جهان­بینی صحیح استوار بوده و در نهایت واکنشی معقول، انسانی و الهی را به همراه دارد و انسان را از رویکرد ناامیدی و ظلمانی دیدن جهان نجات می­دهد. آرمان­گرایی به آرزوهای متعالی و سازنده اشاره دارد که بدون توجه به واقعیات و بدون به­کارگیری سازوکارهای منطقی، خیال­پردازی بوده و باعث می­شود آرمان­ها در حد شعار باقی بمانند.


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه بررسی و تبیین واقع¬بینی و نسبت¬سنجی آن با آرمان¬گرایی در نهج-البلاغه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد