اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نقش فلز آلومینیوم در صنعت

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله نقش فلز آلومینیوم در صنعت دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله نقش فلز آلومینیوم در صنعت


دانلود مقاله نقش فلز آلومینیوم در صنعت

 

مشخصات این فایل
عنوان: نقش فلز آلومینیوم در صنعت
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 32

این مقاله درمورد نقش فلز آلومینیوم در صنعت می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله نقش فلز آلومینیوم در صنعت می خوانید :

سوابق مربوطه:
بررسی تاریخچه هزینه – فایده و ارزیابی  اقتصادی  طرحهای وروشهای محاسبات آن با بررسی دیدگاههای مختلفی که تاکنون در این رابطه مطرح شده‌اند انجام می‌شود. اگر بخواهیم ادبیات موجود در این زمینه و دیدگاههای توریک آن را بر پایه زمان مشخص نماییم، می توانیم به صورت خلاصه نمود:
-    1951 : دستور العمل سازمان ملل
-     1954 : دستورالعمل استانفورد
-    1958: سازمان ملل متعهد
-    1960: کتاب توسعه صنعتی
-    1968: سازمان همکاری و توسعه اقتصادی
-    1971: اقتصاد طرحهای منابع آب
-    1972: تحلیل اقتصادی بانک جهانی
-    1978: دستورالعمل تدوین مطالعات توجیهی طرحهای یونیدو
-    1980: ارزشیابی طرحهای صنعتی یونیدو

تا قبل از دهه 950 میلادی هیچگونه راهنمای مدونی برای تهیه و تنظیم روشهای ارزشیابی و بررسی امکان پذیری طرحهای عمرانی و سرمایه گذاری برای کشورهای درحال توسعه وجود نداشت. در سال 1951 با انتشار کتابی به عنوان تهیه و تنظیم روشهای ارزشیابی طرحهای عمرانی در دو جلد توسط سازمان ملل متحد، اولین کوششها به منظور مدون‌سازی دیدگاههای اقتصادی امکانپذر در مطالعات طرحها بوجود آمد. این مجموعه برای اولین بار شیوه سنجش (ارزشیابی) و گزینش (انتخاب) طرحها را براساس تحلیل هزینه – فایده طرح نمود. در سال 1951 موسسه پژوهشی استانفورد کتابی ار به عنوان دستور العمل توسعه صنعتی باکاربرد ویژه در کشورهای آمریکای لاتین به چاپ رساند. در این کتاب مبانی ارزشیابی و انتخاب طرحهای صنعتی در کشورهای در حال توسعه تشریح شده است. عناوین این کتاب شامل نکاتی است که برای تهیه و تنظیم مطالعات امکان‌پذیری اقتصادی یک طرح می‌بایستی مورد توجه قرار گیرد.
در سال 1958 سازمان ملل  متحد کتابی به نام دستورالعمل طرحهای عمرانی را به چاپ رسانید که حاوی جمیع دیدگاههایی است که تاکنون تا آن تاریخ (سال 1958) درباره معیارها و ضوابط ارزشیابی طرحهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و عمومی مطرح بوده است. چارچوب تعیین شده در این کتاب به گونه‌ای است که علیرغم گذشت چهاردهه از آن تاریخ برای انجام مطالعات توجیهی طرحهای سرمایه‌گذاری اعم از بخش خصوصی و عمومی قابل استفاده است.
در سال 1960 سازمان همکاری و توسعه اقتصادی کتابی به عنوان دستورالعمل تحلیل طرحهای صنعتی در کشور‌های در حال توسعة منتشر نمود. این کتاب دستور‌العملی برای تهیه و تنظیم و ارزشیابی طرحهای صنعتی در کشورهای درحال توسعه است که در آن به مسایل سودآوری طرح از نقطه‌نظر سرمایه‌گذار وسودآوری تجاری طرح پرداخته می‌شود. این کتاب در بخش تحلیل هزینه -  فایده اجتماعی یا به عبارت دیگر سودآوری اجتماعی نظراتی را از لیتل و میرلبس عنوان میکند. مسایل مربوط به قیمتهای محاسباتی و قیمتهای سایه هسته اصلی این نظریه را تشکیل می‌دهد.
در سال 1971 نظریاتی در مورد ارزشیابی طرح‌های منابع‌ آب و همچنین ارزشیابی اقتصادی طرحهای حمل و نقل از سوی کارشناسان بانک جهانی ارایه شد. در این چارچوب مبانی ارزشیابی اقتصادی طرحهای منابع‌ آب و حمل و نقل با نگرش ویژه در کشورهای در حال توسعه ارایه گردیده است.
درسال 1972 کتاب تحلیل اقتصادی طرحهای کشاورزی توسط پاریس‌گی تینگر – موسسه توسعه اقتصادی بانک جهانی منتشر شد. این کتاب که راهنمایی به منظور کاربرد روش گردش نقدی تنزیل شده برای ارزشیابی و مقایسه و گزینش طرحهای مختلف است، گزینه‌های متفاوت انتخاب طرح برمبنای روش فوق‌الذکر را مورد آزمون قرار می‌دهد. بطوریکه از این سال به بعد (1972) قسمت اعظم دیدگاه بانک جهانی برای تحلیل طرحهای اقتصادی را این شیوه ارزیابی شکل می‌دهد.

در سال 1975 کتاب تحلیل اقتصادی طرحهای توسط بانک جهانی منتشر شد. پس از انتشار این کتاب بانک جهانی رسما شیوه مورد عمل در این کتاب را به عنوان روش یک بانک برای تحلیل اقتصادی طرحهای سرمایه‌گذاری اعلام نمود. این کتاب نیز همانند روشهای یونیدو و او – ای – سی -  دی  (اکو ) دارای  یک  نظام  جامع  برای تحلیل  اقتصادی طرحهای سرمایه‌گذاری و تعیین قیمتهای محاسباتی منابع مورد نیاز محصول طرح می باشد.
در سال  1978 بونیدو مجددا  کتاب دستورالعمل تدوین مطالعات توجیهی طرحهای صنعتی را به هدف تسهیل و بهبود شیوه‌های تهیه و تنظیم و تدوین مطالعات توجیهی طرحهای سرمایه گذاری صنعتی منتشر شد.
این دیدگاه با توجه به وضع مطالعات توجیهی ناقص و ناکافی و نامطلوب درکشورهای درحال توسعه کوشش نموده است با ارایه یک چارچوب عمومی و استاندارد شده راه‌حلی برای تنظیم مطالعات ارزیابی ارایه دهد.
در سال 1980 تا کنون نظریات مطرح ارزیابی اقتصادی طرحها،  عمد تا با چند دیدگاه پیش گفته مانند دیدگاه بانک جهانی، یونیدو او – ای – سی – دی  رواج  داشته است. با  توجه به اینکه بانک جهانی ب ه عنوان اعطا کننده اعتبارات برای اجرای طرحهای عمرانی در کشورهای ارزشیابی طرحهای اقتصادی پرداخته است. علاوه  بر بانک جهانی موسساتی از قبیل سازمان ملل متحد و سازمان همکاری و توسعه کشورهای اروپا پرداخته است. علاوه بر بانک جهانی موسساتی از قبیل سازمان ملل متحد و سازمان هکاری و توسعه کشورهای اروپای نیز توجه ویژ‌ه‌ای به این مطلب داشته اند. در اواسط دهه 80 بانک جهانی هدف خود را معطوف به مسایل اقصادی کلان واصلاح ساختار اقتصاد کشورهای عضو نمود. این مساله باعث شد تا در دو دهه 80 و 90 میلادی عملا نظرات جدیدی درزمینه ارزشیابی طرح ارایه نشود مبانی نظری ارزیابی اقتصادی بر پایه نظرات ارایه شده قبل استوار گردد.

مهمترین نظرات مطروحه در دوره 80 – 1997 که در قالب کتاب، گزارش و دستورالعمل مطرح شده است عبارتند از:
-    تحلیل اقتصادی کشاورزی نوشته پرایس  تینگر 1982
-     ارزشیابی و مدیریت طرح، سازمان کنفرانس اسلامی 1983
-    ارزشیابی طرح : فنون و روشهایی برای کشورهای درحال توسعه، هنگ کانگ سانگ 1988
-    ارزشیابی طرح برای کشورهای درحال توسعه، رابرت جی. برنت 1990
-    اقتصاد تحلیل، رهنمودی برای دست اندکاران، ویلیام آ. وارد – باری جی.  ورن – ویلیام اچ. دوسیلو بانک جهانی 1997
در ایران به عنوان نمونه می ‌توان در زمینه تحلیل هزینه – فایده به کارهای انجام  گرفته  توسط:
ربانی (1350)، مسجدی (1370)، قره باغیان (1373)، و ااقتصادیان (1382) اشاره نمود.
سوالات و فرضیه های تحقیق:
با توجه به این نکته هدف از تحلیل و ارزشیابی طرحهای سرمایه گذاری پاسخگویی به سوالات و نه آزمون فرضیات می باشد، لذا در این پایان‌نامه به دو سوال زیر پاسخ داده می‌شود:
1-    آیا شرکت آلومینیوم المهدی  (بندرعباس) از دیده‌‌گاه خصوصی دارای توجیه اقتصادی می باشد؟
2-     آیا شرکت آلومینیوم المهدی از دیدگاه اجتماعی تاثیر مثبتی بر اقتصاد ملی دارد؟

روش تحقیق، گردآوریب و تجزیه و تحلیل داده ها:
روش تحقیق این پایان نامه از نوع تجربی است. و در این تحقیق به منظور پاسخگویی به پرسشهای مطرح شده با بهره‌برداری از مطالعات کتابخانه ای و آماری از نرم‌افزار کامفار استفاده می شود. در خصوص این نرم‌افزار توضیحاتی چند است:
در حقیقت هیچ نوع نرم ‌افزاری نمی‌تواند به جای انسان و تفکر انسانی قرار بگیرد. ولی زمانی که پس از برآورد هزینه‌های طرح اعم از سرمایه‌گذاری و تولید، مرحله تحلیل داده‌های جمع‌آوری شده فرا می‌رسد که از‌ آنجا که روشهای از پیش تعیین شده ارزیابی سود آوری طرح‌های عمرانی وجود دارد و با توجه به پیچیدگی محاسبات در برخی از روشها، می‌‌توان به دلیل کمبود و یا محدودیت زمان و ارزش عملکرد نیروی انسانی ماهر، این امر را به نرم‌افزار کامپیوتری واگذا کرد. یکی از مهمترین این نرم‌افزارها که در چند دهه اخیر در سطح دنیا وحتی ایران (درچند سال اخیر) بکار گرفته شده است نر‌م‌افزار CAMFAR طراحی شده توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد(UNIDO) می‌باشد که استفاده از آن با موفقیت چشمگیری رو به رو بوده است.
بطور خلاصه بایستی عنوان کرد نرم افزار کامفار با استفاده از اطلاعاتی که در بخش تحلیل مالی وجود داشت و یا اطلاعاتی که از کاربرد درخواست می‌کند، با سرعت و دقت بسیار بالا، تحلیلهای اقتصادی را انجام داده و بر مبنای این تحلیلها اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. از جمله این اطلاعات، ارزش افزوده طرح در سطح خرد و کلان (ملی) می باشد. همچنین توزیع ارزش افزوده (از لحاظ حقوق و دستمزد و بهره‌ و …  ) نیز نمایش داده می‌شود. علاوه بر این نسبته کارایی طرح را نیز در زمینه‌های متفاوت ارایه می‌دهد (از جمله کارایی مطلق نسبی) همچنین در رابطه با کمکی که نیروی کر ماهر و غیر ماهر در بهبود طرح ارایه می‌دهد اطلاعات مفیدی تولید می‌شود. نقش طرح در توسعه صادرات در صورتیکه محصولات طرح قبل  صدور باشند و نیز نقش طرح در تولید ناخالص داخلی (درصورت استفاده طرح از مواد اولیه وادراتی و موارد مشابه) و مواردی از این قبیل از جمله اطلاعات ارایه شده در این نرم افزار می‌باشد، در مواردی که خریدها یا فروشهای خارجی وجود داشته باشد، نرخهای تغییر ارز نیز که احتمالا از لحاظ اقتصادی با نرخ تغییر ارز در تحلیلهای مالی متفاوت است وارد برنامه شده و اطلاعات مفیدی را در رابطه با‌ آن ارایه می‌دهد. بطور خلاصه می‌توان خلاصه می‌توان اطلاعاتی را کهCAMFAR در تحلیلهای به کاربر ارایه می‌دهد را به شرح زیر خلاصه کرد:
1-    ارزش افزوده طرح
1-1)    محاسبات عددی مربوط به ارزش افزوده
1-2)     ساختار گرافیکی ارزش افزوده
1-3)     ساختار گرافیکی ارزش افزوده ملی
2-    اثر مبادلات ارز طرح برتر از پرداختهای مالی
3-    اثر اجرای طرح به سطح اشتغال ملی
4-1) صورت منافع و مخارج اقتصادی طرح
4-2) ارزش خالص کنونی طرح (اقتصادی) و نرخ بازده داخلی اقتصادی طرح
4-3) ساختار گرافیکی ارزش فعلی اقتصادی طرح
در زمینه موارد مالی نرم افزار کامفار موارد زیر را بررسی می‌‌کند:
...

بخشی از فهرست مطالب مقاله نقش فلز آلومینیوم در صنعت

بیان مساله
ضرورت و اهداف تحقیق
سوابق مربوطه:
منابع و مشکلات موجود:
تعاریف و اصطلاحات تخصصی:

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقش فلز آلومینیوم در صنعت
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد