اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره ارتباطات و اطلاعات

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله کامل درباره ارتباطات و اطلاعات دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 21

 

مقدمه:

ارتباط در عصر حاضر و در شروع قرن بیست و یکم الفبای زندگی صنعتی مدرن و متمدن جوامع مترقی این کره خاکی را تشکیل می دهد. اهمیت ارتباطات و در معنایی ساده تر تبادل اطلاعات بین جوامع بشری و انسانها که تشکیل دهنده جوامع بشری می باشند، در عصر امروز آنقدر مهم و حائز اهمیت است که به زعم بزرگان علم در جهان امروز کسی خود را بی نیاز از تبادل اطلاعاتی بداند در حقیقت دچار توهمی بزرگ از یک کحیط پررمز و واقعیت گشته و در حقیقت از آمادگی لازم برای ورود به قرن بیست و یکم برخوردار نیست و از قافله علم بشری به شدت عقب مانده است.

در جهان متنوع و رنگارنگ ما قومیتها و مذاهب و فرهنگهای جوامع مختلف به از بین رفتن منازعات قومی و فرهنگی و مخاصمات دینی منجر می شود و افکار ملل دنیا به طرز بی سابقه ای به یکدیگر نزدیک می گردند. علم انحصاری و تکنولوژی که سابق بر این منحصراً منحصراً کدر اختیار کشورهای پیشرفته صنعتی قرار داشت از انحصار آنها خارح می گردد و در سطح جهان گسترده می شود و ملل مختلف از نعمات آن بهره مند می شوند.

اگر حادثه ای در نقطه ای در جهان روی دهد با مخابره آن، در عرض کمتر از یم صدم ثانیه در سراسر جهان، همه مردم دنیا به کمک این قسمت از کره خاکی می شتابند و همه اینها ممکن نیست مگر به وسیله تکنولوژی ارتباط و اطلاعات.

گسترش سیستمهای اطلاعاتی در سراسر جهان از قبیل ماهواره ها سیستمهای مایکروویو سیستمهای اطلاعات کامپیوتری و غیره که جهان ما را به دهکده کوچک تبدیل کرده است، بطوری که هر فرد از هر ملیتی در دورترین فاصله کره خاکی می تواند در آن واحد با دیگری ارتباط برقرار کند و هر اتفاقی هرچند کوچک و بی اهمیت توسط سیستمهای پیشرفته تبادل اطلاعات در عرض صدم ثانیه به دورترین فاصله از آن نقطه مخابره می شود، گو اینکه فاصله ها در جهان ما از بین رفته و بعد جغرافیایی کرة زمین و چه بسای فضای کیهان تبدیل به مسافتی کوتاه شده است.

تاریخچة اینترنت:

برای درک اساسی و بنیادین یک علم و جهت گیری به سمت جنبه های علمی آن دانستن تاریخ و علل بوجود آمدن آن ضروری می نماید، لذا ابتدا به تشریح تاریخ این علم می پردازیم. تولد ارتباطات تاریخ جالبی دارد و آن به رقابت بین دو ابرقدرت قرن بیستم یعنی اتحاد جماهیر شوروی سابق و اسالات متحده آمریکا مربوط می شود.

همانطور که می دانید اولین ماهواره مصنوعی ساخت دشت بشر در سال 1957 به نام اسپرت نیک توسط شوروی به فضا پرتاب گردید. درست از همین سال علم تبادل اطلاعات کامپیوتری بوجود آمد.

ماهواره ها در ارتباط مخابراتی و جاسوسی و به طور کلی جذب اخبار و ارقام تواناییهای فراوانی دارند. این توانایی و قابلیت کاملاً مورد توجه دانشمندان آمریکایی و بطور کلی نظام آمریکایی بود. نظامی که در این زمینه در آن سالها دارای عقب ماندگی محسوسی از شوروی بود لذا مراکز تحقیقاتی بطور اعم و مراکز نظامی بطور اخص در آمریکا مأمور شدند تا با توجه به قابلیت و توانایی موشکهای شوروی در پرتاب ماهواره ها به فضا درنتیجة حمل بمب اتمی توسط موشک و پرتاب آن به سمت شهرهای آمریکا و همچنین توانایی گستردة مخابراتی شوروی سیستمی را طراحی کنند که اگر به فرض یکی از شهرهای آمریکا توسط بمبهای اتمی نابود شد، سیستمی موجود باشد و اطلاعات موجود در کامپیوترهای این شهر را قبل از نابودی به شهر دیگر منتقل کند.

اما برگردیم به تاریخچة اینترنت: سیستمی که در این قسمت طرح گردید در ابتدا به نام آدپا مشهور شد مأموریت اصلی و نهایی آدپا تحقیق و اتصال کامپیوترهای دانشگاه و مراکز نظامی از طریق بستر مخابراتی به نحوی بود که چندین کاربر بتوانند در یک محیز ارتباطی یا خطر ارتباطی با هم شریک شوند.

وب:

ویژگی اصلی اینترنت این است که هر نوع کامپیوتری صرف نظر از مشخصات سخت افزاری و سیستم عامل با رعایت یک مجموعه استاندارد می توانند به کامپیوترهای دیگری که آن استانداردها رعایت می کنند وصل شوند.

جنبه های مختلف اینترنت در طول سالیان تکامل بسیاری یافته است. اما مسئله اساسی که تا این اواخر وجود داشت دشواری استفاده از اینترنت برای افراد غیرحرفه ای بود. راه حلی در اوایل سال 1993 پیدا شد هنگامی که شیوه موسوم به تار جهان گستر یا www (world wude web) استفاده از شبکه را برای هر کسی ممکن ساخت.

در سال 1984 دو متخصص فیزیک در دو نقطه از اروپا GENEVA و CERN روی یک پروژه مشترک فیزیک کار می کردند. لازم بود جدیدترین و به روزترین اطلاعات در رابطه با تحقیقات یکدیگر دسترسی داشته باشند، روشی ابداع کردند که از این طریق می توانستند مستندات خود را روی این اینترنت فعلی به اشراک بگذارند. این روش را وب نامیدند. این مستندات که بعداً page یا صفحه نامیده شد می توانست توسط یک نرم افزار به نام مرورگر (Browser) نمایش داده شوند. و در این مستندات کلمات کلیدی وجود داشتند


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره ارتباطات و اطلاعات
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد