اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود گزارش کارآموزی در تعمیرگاه اتومبیل

اختصاصی از اینو دیدی دانلود گزارش کارآموزی در تعمیرگاه اتومبیل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود گزارش کارآموزی در تعمیرگاه اتومبیل


دانلود گزارش کارآموزی در تعمیرگاه اتومبیل

 

مشخصات این فایل
عنوان: تعمیرگاه اتومبیل
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 60

این گزارش کارآموزی درمورد تعمیرگاه اتومبیل می باشد.

خلاصه آنچه در گزارش کارآموزی تعمیرگاه اتومبیل می خوانید :

تعویض لنت ترمز دیسکی (لقمه ای)
1-    زیر اتومبیل جک زده و چرخ را باز کنید تا به دستگاه ترمز دسترسی پیدا کنید. اگر لنت لقمه ای چرخهای جلو باید تعویض گردد  ترمز دستی را بکشید و در مورد چرخهای جلو آجر و یا گوه چوبی قرار دهید ترمز دستی را بخوابانید.
2-     کالیبر یا دستگاه ترمز را به وسیله برس نرم تمیز کنید و اگر دارای فنر است آن را فشار داده و توسط انبردست گیره یا اشپیل پین نگه دارنده را باز کنید .
3-    پین های نگه دارنده را به وسیله انبر دست بیرون آورید اگر شد با یک پیچ گوشتی به انتهای صاف آن فشار آورید تا بیرون بیاید.
4-     پین سالم احتیاج به تعویض ندارد اما اشپیل بدلیل اطمینان بیشتر حتماً تعویض و از استفاده مورد پرهیز کنید .
5-     لنت های فرسوده را از جای خود بیرون آورید یک حرکت مختصر جانبی می تواند آن را آزاد کرده تا راحت تر بیرون آید .
6-     پس از بیرون اوردن لنت ها پیستون ها دیده می شوند ، اگر لنت روغن مشاهده شد باید کاسه نمدها را تعویض کرد .
7-     قبل از اینکه پیستون ها را با دست به عقب فشار دهید تا جا برای لنت نو که ضخیم تر می باشد باز شود . پیچ هوا گیری را شل نموده و انگشت خود را بر روی آن قرار دهید ا هوا وارد سیستم ترمز نشود اکنون روغن جا به جا شده که ناشی از عقب رفتن پیستون می باشد خارج خواهد شد .
8-     در حالیکه انگشتان بر روی پیچ هواگیری است بوسیله یک تیکه چوب پیستونها را به عقب فشار دهید .
9-    لنت های دیسکی را جا انداخته و لایه ضد صدا (اگر نصب شده) را در پشت آن قرار دهید . فلش هر لایی بایستی در جهت گردش باشد .
10-     پین های نگهدارنده و اشپپیل را جاانداخته و بررسی نمائید که پیچ هواگیری سفت باشد پدال ترمز را چند بار فشار دهید تا لنت ها در جای خود درست قرار گیرند روغن ترمز را بررسی و رد صورت لزوم کنید .
تکمیل روغن جعبه فرمان :
1-    جعبه فرمان در قسمت پایین و در سمت راننده قرار دارد و توسط فرمان اتومبیل و معمولاً از طریق یک عدد قفل گاردان عمل می نماید که آن را چهار شاخ فرمان گویند .
2-     در پوش روغن را باز کرده و مخزن جعبه فرمان را با روغن توصیه شده پر کنید ، پس از پر شدن در پوش آن را ببندید .
3-     اطمینان حاصل کنید که جعبه فرمان به شاسی و یا بدنه اتومبیل محکم بسته شده باشد . پیچهای نگه دارنده را هر 10000 کیلومتر یکبار بازدید و آزمایش نمائید .
روغنکاری شانه فرمان :
1-    در هر طرف پوسته شانه یکعدد گردگیر لاستیکی قرار دارد و بایستی هر 10000 کیلومتر یکبار بازدید شده و نبایستی نشتی روغن داشته یا صدمه دیده باشد .
2-     در صورت وجود نشتی روغن ، بست گردگیر در سمت راننده را باز کنید
3-    بوسیله روغن دان ، از روغن توصیه شده کارخانه سازنده به داخل گردگیر بریزید دقت نمائید که بیش از 2/0 لیتر نباشد .

صداهای غیر عادی از اتومبیل
موتور صدای «تک تک» می دهد یا موتور می زند .
این صدا شبیه صدای برخورد اشیاء فلزی به یکدیگر است و از بالای موتور شنیده  می شود و با گازدادن و زیاد شدن دور موتور کم تر می شود و ناشی از یک یا چند عامل زیر می باشد .
بیش اشتعال یا احتراق زودرس یعنی سوختن پیش از موعد مخلوط هوا و بنزین در سیلندر – آوانس زیاد که ان را زدن دلکو می گویند – استفاده از سوخت خیلی ضعیف (مصرف بنزین معمولی به جای سوپر) – شمع نامناسب  (از نظر معیوب بودن و یا شمع سرد و یا شمع گرم ) – گرم کردن زیاد از حد موتور در اثر جرم گرفتگی و یا کثیف شدن رادیاتور .
کاری که باید انجام داد :
از گاز دادن زیاد خود داری کنید ، دلکو را تنظیم کنید نوع بنزین را بررسی کنید و از بنیزین سوپر استفاد کنید ، شمع ها را تعویض نمائید .
موتور می کوبد :
این صدا نیز از قسمت بالای موتور شنیده می شود ولی از صدای تک تک موتور لنگ تراس و معمولاً زمانی شنیده می شود که موتور احتیاج به آخرین قدرت خود دارد ، یعنی موتور گرم و دارای سر نشین کامل بوده و یا اینکه از سربالایی بالا می رود و بایستی پدال گاز را تا انتها فشار داد .
کاری که باید انجام داد :
فشار گاز را کم کنید ، دلکو را تنظیم و آوانس خودکار را بررسی و میزان کنید . ممکن است سر سیلندر جرم گرفته باشد .
یاتاقان می زند :
در صورتیکه موتور یاتاقن زده باشد معمولاً در دور آرام صدایی در دور آرام نداشته ولی با گاز دادن صدا مشخص می شود . برای آزمایش به مخوتور گاز داده و به صدای یاتاقان گوش دهید . اگر صدای تق تق می دهد نشانه یاتاقان زدن است و از قسمت پایین موتور شنیده می شود و صدای خفه فلز به فلز است و بیشتر در حالات زیر اتفاق می افتد .
وقتی موتور سرد است – در سرعت زیاد – موقع گاز دادن و یا در سربالایی هنگامی که به موتور فشار می آید .
 
کاری هایی که باید انجام داد :
قبل از هر چیز روغن موتور را کنترل کنید ، اگر از نظر روغن اشکالی نباشد احتمال دارد یک یا چند تنفسی موتور سوخته و یا مسدود باشد .
سوپاپ می زند : (صدای چکشک سوپاپ )
زدن سوپاپ بر اثر خوردگی تپت بوده و صدای چیک، چیک می دهد یعنی شبیه صدای جغچغه آچار بوکس از زیر کاپوت شنیده می شود. این صدا در دور آرام موتور یا وقتی موتور را در حالت خلاص گاز می دهیم شنیده می شود .
پیستون ها صدای جغ جغ می دهند .
صدایی خشک است و در مواقعی که موتور سرد است شنیده می شود ، سپس با گرم شدن موتور رفته رفته کاهش یافته و به کلی از بین می رود ممکن است گژن پین ها ضمن حرکت های بالا و پایین پیستونها صدای خشک و فلز به فلز ایجاد کنند و این در حالی اتفاق می افتد که گژن پین لاغر شده باشد و یا بوش پیستون جا باز کرده باشد . وقتی دور موتور پایین است این صدا قابل شنیدن است .
 
صدای سوت از زیر کاپوت شنیده می شود :
اگر تسمه شل باشد و یا خیلی خشک باشد وقتی ناگهان گاز می دهیم صدای سوت شنیده می شود .
کار که باید انجام دهیم :
فوراً تسمه پروانه را به اندازه لازم سفت کنید ، اگر صدای صوت بر اثر خشک بودن تسمه باشد آن را با مقدار کمی گریس چرب نمائید .
صدا در لوله اگزوز :
گاهی اوقات صدایی شبیه انفجار ، ترقه از اتومبیل یا موتور سیکلت شنیده می شود ، اگر این صدا هنگام کم کردن گاز نیز شنیده شود ممکن است به علت وجود سوراخ در سیستم اگزوز باشد . علت دیگر تنظیم ناقص دور آرام موتور است یعنی هوا کمتر زا حد لازم به کاربراتور می رسد .
استارت صدا می دهد :
هنگام روشن کردن اتومبیل وقتی سوئیچ را می گردانید صدای «خرت - خرت» شبیه تراشیدن چوب به گوش می رسد ، ممکن است این صدا ناشی از نصب نادرست استارت باشد یعنی با پوشه فلایویل درست در یک خط قرار نگرفته یا اینکه دنده های پنیون سائیده شده باشند .
کلاج صدا می دهد :
اگر هنکام بالا امدن پدال کلاج صدای تیز و شدید به هم خوردن دو شئی شنیده           می شود ، اشکال از بازوی صفحه کلاچ و یا از بلبرینگ آن است که یا خوب روغنکاری نشده و یا اینکه سائیده شده است .
جعبه دنده و دیفرانسیل زوزه می کشد :
در مورد جعبه دنده این صدا در دور آرام موتور شنیده می شود اما وقتی کلاچ بگیرید قطع می گردد . این صدا در اثر کمبود روغن جعبه دنده ، سائیدگی و یا خراب شدن بلبرینگ ها می باشد .
در خصوص زوزه دیفرانسیل که بیشتر در خودرورهای قدیمی شنیده می شود وقتی در سرعت های بالا و دنده آخر پا را از روی پدال گاز بر می دارید زوزه شنیده می شود که مثل جعبه دنده نشانه کمبود روغن در دیفرانسیل و یا سائیدگی قطعات آن در اثر کارکرد چنیدن ساله است .
 
گاردادن صدا می دهد :
این صدا بیشتر در اتومبیلهای دیفرانسل جلو که قوه محرکه روی چرخهای جلو است شنیده می شود و معمولاً سر پیچ ها صدای (کیلیک - کلیک) می دهد . فرکانس این صدا معادل سرعت دورانی چرخ ها بوده و از میل گاردان کوچک از سوی چرخی به گوش می رسد که زیاد گشاد کرده باشد و بایستی هر چه زودتر تعویض گردد . چنانچه صدا از سوی جعبه دنده باشد که فرسودگی پیدا کرده است نوع صدا فرق می کند و در این صورت لرزش هایی در دسته دنده احساس می شود .
چرخ ها صدای خر خر می دهند :
این صدا فقط هنگام حرکت و در محل آرام و سکوت به گوش می رسد و برای تشخیص باید اتومبیل در یک جاده خلوت و در دنده خلاص و موتور خاموش به حرکت در اورده و به دقت گوش کرد . صدای خر خر با کم شدن سرعت باید کمتر شود این صدا نشانه خشک بودن و روغنکاری ناقص و یا تنظیم نادرست بلبرینگ است .
رانندگی با این وضعیت و پس از طی یک مسافت طولانی معمولاً باعث گرم شدن توپی های چرخ می شود اگر قالپاق را برداشته و توپی را با دست لمس کنید حرارت غیر عادی آن را حس خواهید کرد .
ترمز سوت می کشد :
این موضوع بیشتر در هوای خشک و گرم اتفاق می افتد و اغلب در خودروهای مجهز به ترمزهای دیسکی مربوط می شود که در انتهای ترمز گرفتن و لحظه توقف به گوش می رسد . ممکن است در وضعیت اضطراری مجبور به گرفتن ترمز شدید بشوید و لنت ترمز در اصر حرارت خش بردارد و صدا دهد . یا اینکه لنت ها سائیده شده و کاملاً نازک شده و به آهن رسیده باشد که علاوه بر صدا در صورت ادامه موجب صدمه به دیسک می شود .
کیلومتر شماری صدای تیک می دهد :
این صدا نشانه این است که سیم کیلومتر شنار که به پشت آن وصل شده است ، درست و به طور عادی نمی چرخد و عقربه کیلومتر شمار جهش می کند ممکن است سیم در داخل روپوش خود و در محل خمیدگی به جدار داخلی روپوش ، سائیده و فرسوده شد باشد که سرانجام پاره خواهد شد ضمناً احتمال دارد و پیچ غیر فلزی آن که به پشت کیلومتر شمار وصل است لق و یا اینکه دنده های آن هرز شد باشد .

بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی تعمیرگاه اتومبیل

مقدمه                                        1
دانستنیهای فنی خودروهای انژکتوری                        2
دانستنیهای عمومی خودرو                            3
انژکتور چیست و سیستم انژکتوری چگونه کار می کند            4
اجزاء تشکیل دهنده سیستم سوخت رسانی انژکتوری            7
ECU  و سیستم جرقه زنی اتومبیل                        11
AIR BAG                                    11
انواع سیستم های جرقه زنی پلاتینی                        13
شبکه مالتی پلکس بر روی خودرو های پژو                    19
عیب یابی                                    22
یاتاقان                                        31
سیستم خنک کاری                                33
سیستم روغنکاری                                35
تعویض روغن جعبه دنده                            37
آچار کشی میل گاردان                                39
لنت ترمز                                    40
تکمیل روغن جعبه فرمان                            43
روغنکاری شانه فرمان                                44
صداهای غیر عادی از اتومبیل                            44
یاتاقان می زند                                    46
استارت صدا می دهد                                48
صدای گاردان                                    49
سوت کشیدن ترمز                                50

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود گزارش کارآموزی در تعمیرگاه اتومبیل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد