اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود خلاصه ای از داستان های زندگی مادر سیاوش و زندگی سودابه

اختصاصی از اینو دیدی دانلود خلاصه ای از داستان های زندگی مادر سیاوش و زندگی سودابه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دسته بندی : آموزشی

فرمت فایل :  Doc ( قابلیت ویرایش و آماده چاپ ) Word


قسمتی از محتوی متن ...

 

تعداد صفحات : 39 صفحه

خلاصه داستان سیاوش برگرفته از داستانهای شاهنامه ی فردوسی عنوان: خلاصه ای از داستان های زندگی مادر سیاوش و زندگی سودابه منابع: 1- داستان سیاوش به اهتمام دکتر سید محمد دبیر سیاقی 2- خون سیاوش تنظیم و نگارش فرید جواهر کلام 3-فردوسی ، زن و تراژدی به کوشش ناصر حریری داستان سیاوش : آغاز داستان ز گفتار دهقان کنون داستان بپیوندم از گفته باستان کهن گشته این داستانها ز من همی نوشود بر سر انجمن اگر زندگانی بود دیرباز 1 بدین وین2 خرم بمانم دراز چه گفت ابذرین موید3 پیشرو که هرگز نگردد کهن گشته نو تو چندان که باشی سه نگوی باش خردمند باش و جهانجوی باش چو رفتی سروکار با ایزدست اگر نیک با شدت کار ار بدست نگرتا چه کاری همان بدروی سخن هر چه گویی همان بشنوی درشتی ز کس نشود نرمگوی سخن تا توانی به آزرم4 گوی5 به گفتار دهقان کون بازگرد نگر تا چه گوید سراینده مرد 1- دیرباز: طولانی، دراز 2- وین: باغ (در اصل دین متن تصحیح قیاسی است) 3- موبد: دانشمند ایران 4- آزرم: شرم ، حیا 5- از بیت 3 تا اینجا فردوسی به زندگی خود اندرزگونه اشاره دارد.
- پیشگفتار در شاهنامه انگیزة جنگ عمیق تر و انسانی تر است.
در سراسر کتاب فردوسی بر سرزنی پیش نمی آمد مگر یک بار و آن زمانی است که چند تن از پهلوانان ایران در شکارگاه دختر سرگردانی را می بینند و هر یک از آنها می خواهد او را تصاحب کند.
چون کار کشمکش بالا می گیرد سرانجام توافق می کنند که او را به نزد کاووس شاه ببرند این دختر همان کسی است که بعد مادر سیاوش می شود.
به طور کلی جهانبینی شاهنامه دفاع خوبی در برابر بدی است.
این دفاع با دادن قربانی های بی شمار صورت می گیرد و از این رو پهلوانان شاهنامه که سلسله جنبان این نبرد هستند و به 3 دسته می شوند: پهلوانان نیکوکار که عمر و سعادت خود را در خدمت خوبی می گذارند بعضی از آنان نمونة عالی انسانی و مبری از هر عیب هستند چون فریدون سیاوش و کیخسرو و بعضی دیگر خالی از ضعف و عیب نیستند.
مثل رستم، گودرز، طوس و غیره.
.
.
پهلوانان بدکار، که وجود آنان سراپا از خبث و شرارت سرشته شده چون ضاک و سلم و تور و گرسیوز و در حد کمتری (افراسیاب و در بین زنان سودابه را می توان نام برد.
) پهلوانانی که آمیخته ای از خوبی و بدی اند.
گاهی به جانب این گرایش دارند و گاهی به جانب آن چون کاووس در ایران و پیران در توران آنچه بین این پهلوانان مشترک است وحدت و قدرت و قاطعیت است.

متن بالا فقط تکه هایی از متن به صورت نمونه در این صفحه درج شده است.شما بعد از پرداخت آنلاین فایل را فورا دانلود نمایید

بعد از پرداخت ، لینک دانلود را دریافت می کنید و ۱ لینک هم برای ایمیل شما به صورت اتوماتیک ارسال خواهد شد.


دانلود با لینک مستقیم


دانلود خلاصه ای از داستان های زندگی مادر سیاوش و زندگی سودابه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد