اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

آنتی بادیها

اختصاصی از اینو دیدی آنتی بادیها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

ساختار وطبقه بندی آنتی بادی :

واحد اصلی سازنده آنتی بادی ها گلیکوپرتئین می باشد با وزن مولکولی 150000 دالتون آنتی بادی شامل چهار زنجیره ی پلی پپتیدی می شود در واقع دو زنجیره سنگین ودو زنجیره سبک که به وسیله پیوندهای دی سولفیدی به هم متصل شده اند . هر زنجیره سبک دارای یک وزن مولکولی حدود 25000 دالتون است وشامل دو قسمت به نام دومین است یک قسمت دومین که ناحیه ی خاصی در زنجیره است که بوسیله پیوندی سولفیدی به صورت تا خورده درآمده است .

در زنجیره ها قسمت هایی به نام CL , VL وجود دارد . VL قسمت متغیر و CL قسمت ثابت است .

در قسمت VL : ترتیب قرار گرفتن اسیدهای آمینه متفاوت است ولی در قسمت CL ترتیب قرار گرفتن اسیدهای آمینه ثابت است . دو نوع زنجیره سبک وجود دارد:

λ (1

K (2

در انسان %60 از زنجیره سبک و K 40 % است . درحالی که در کل زنجیره سبک L 50 % , K 95 % λ وجود دارد . بنابراین یک مولکول آنتی بادی یکی از انواع را دارد و هرگز دو نوع را نخواهد داشت .

هر زنجیره سنگین درآنتی بادی دارای وزن مولکولی حدود 50000 دالتون است . و شامل قسمتی است که دارای خاصیت ارتجاعی میباشد به نام Variable rigion ، زنجیر سبک و سنگین دارای یک ناحیه هومولوگ ( یکسان ) هستند که ازآمینو اسیدهای متفاوت ساخته شده اند . بخش های یکسان شامل حدود 110 آمینو اسید هستند و نواحی ایمونوگلوبولین نامیده می شوند .

زنجیره سنگین شامل یک ناحیه به نام VH است و هر کدام دارای 3یا4 قسمت میباشند (CH11, CH2,CH4,CH4) ناحیه ای که در زنجیره سنگین دارای خاصیت ارتجاعی است در بین ناحیه CH1 , CH2 قرار دارد . و این خاصیت به آنتی بادی شکل Y می دهد . و اجازه باز و بسته شدن برای جادادن دولبه آنتی ژن را به آنتی بادی می دهد . همچنین زنجیره سنگین در تعیین عملکرد فعالیت مولکول آنتی بادی انجام وظیفه می کند . آنتی بادی دارای پنج نوع ( کلاس ) می باشد . IgG – IgA – IgM , IgD – IgE ، هرکدام بوسیله نوعی از انواع زنجیره سنگین بوجودمی آیند . -(-(-(-(-( ؛Gd – IgE , IgG هر کدام تنها یک ساختار دارند ، درحالی که IgA ممکن است شامل یک یا دو بخش و IgG شامل پنج اتصال دی سولفیدی در ساختارش باشد آنتی بادیهای IgG دارای 4 زیر مجموعه می باشند با وجود این ارگانیسم های تفاوت کمتری در تولید محصول نوع آنتی بادی دارند. تحقیقات روی IgG از نظر ساختار و عملکرد برای کمک به کشف آنزیم های پیسین و با پائین وجود دارد . به صورت تکه های خاص همراه بیولوژی خاص . آنزیم پپسین در برخورد با IgG باعث شکستن آنتی بادی و ایجاد دو ناحیه (Fab) می کند . دو ناحیه Fab به قسمتی از زنجیره سنگین که دارای خاصیت ارتجاعی است اتصال می یابند .چون ناحیه Fab مولکولی دو ظرفیتی است و قادر است آنتی ژن را رسوب دهد . آنزیم پپین در ناحیه دارای خاصیت ارتجاعی بین CH1 , CH2 دو تکه محصول یکسان به نام ناحیه FC تولید می کند که این نواحی خاصیت حفظ کردن لبه ی آنتی ژن را دارند . البته این ناحیه به آنتی ژن متصل نمی شود . بلکه این ناحیه با مولکول های گلیکوزیدی تشکیل پیوند می دهد و باعث عمل موثر ی مانند : اتصال آنتی بادی به ماکروفاژ و مونوسیت و … می شود . و همین طور عمل تشخیص یکی از انواع آنتی بادی از دیگری

ساختار و عملکرد ایمونوگلوبولین :

اصطلاحات راهنما :

ایمونوگلوبولین حلقوی

ناحیه Fab

قسمت FV

ناحیه بسیار متغیر که در ناحیه اتصال آنتی ژن به آنتی بادی قرار دارد . به نام CDR

هاپتن

اپی توپ

آنتی ژن

سلول های نوع B

گروه های خونی AB

آنتی ژن :

ماده ای خارجی که به وسیله سیستم ایمنی شناسایی می شود و معمولا از جنس پروتئین می باشد ولی می تواند یک پپتید یا کربوهیدرات نیز باشد .

اپی توپ :

ناحیه ای ازآنتی ژن پروتئینی که با آنتی بادی خاص خود ترکیب می شود .

هاپتن ترکیب شیمیایی کوچکی ازآنتی ژن که به تنهایی قادر به تحریک سیستم ایمنی نیست و نیاز به یک کمک دهنده دارد .

سیستم ایمنی :

a ) سلول های ایمنی نوع T

b ) سلول های مایع یا نیمه جامد نوع B

ما درباره وضع ایمونولوژی سلول در این مسیر نمی دانیم . بنابراین شما باید از نحوه ساخت ایمونوگلوبولین ها توسط B – Cell آگاه شوید و کمک T – Cell در رد کردن ماده خارجی برای تشخیص آنتی بادی ها . ویروس ایدز T – Cell را آلوده کرده و می کشد . و به شدت توانایی آن رادر تولید آنتی بادی ها کاهش می دهد .

ساختار آنتی بادی :

a ) آنتی بادی از 4زنجیره تشکیل شده است . دو زنجیره سنگین و دو زنجیره سبک که به وسیله ی پیوند کووالانسی دی سولفیدی با هم باند شده اند . هر زنجیره سبک شامل دوایمونوگلوبولین حلقوی ( تاخورده ) وهر زنجیره سنگین شامل چهارناحیه هومولوک از زنجیره های پپتیدی سنگین است . که روی هم رفته شکل Y به آنتی بادی می دهند .

b ) ایمونوگلوبولین تاخورده یک نمونه از نواحی هومولوگ پروتئین است . که آن شامل 7 رشته β می شود که به صورت دو صفحه ی 4 تایی قرار گرفته است . 4 تا در یک طرف و3 تا در طرف دیگر که شکل حلقه در می آید .

پیوند کووالانسی دی سولفیدی باعث اتصال زنجیره سنگین و سبک در آنتی بادی می شود .

d ) ( قسمت بسیار متغیر ) ناحیه های CDR اولین ناحیه ایمونوگلوبولین از زنجیره سنگین وسبک هستند که شامل 3 بخش با توالی مخصوص عمده می باشد که توالی عمده ی آن به فاصله یک آنتی بادی با آنتی بادی بعدی یا نزدیک ترین می باشد .

e ) در شکل تاخورده آنتی بادی ، 3 ناحیه بسیار متغیر از هر زنجیره با بخش اتصالی آنتی ژن باند می شود .


دانلود با لینک مستقیم


آنتی بادیها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد