اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

شناخت شهر تبریز - مسکن در تبریز

اختصاصی از اینو دیدی شناخت شهر تبریز - مسکن در تبریز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .
شناخت شهر تبریز - مسکن در تبریز

یکی از بخش های هر تحقیق بخش شناخت بستر تحقیق می باشد . در این راستا در جهت سهولت در دریافت اطلاعات مورد نیاز در شناخت بستر های مورد نیاز برای تحقیق سعی بر ان شد تا شناخت و تحلیل های محیطی شهر ها ی ایران در این بخش گنجانده شود .
اطلاعات این بخش میتواند در انجام و پیشبرد مقالات علمی - تحقیق های کلاسی - پیشبرد پایان نامه های دانشجویی - پژوهش های سازمانی و حنی پیشبرد تحقیق های میدانی و محیطی مورد استفاده قرار گیرد .

مهمترین مطالب موجود در این تحقیق :

  1. شناخت شهر تبریز ( پیشینه تبریز - محله ها و واحد های مسکونی )
  2. مطالعات اقلیمی (وضعیت جغرافیایی - سیستم های جوی و توده های موثر هوایی شهر تبریز )
  3. وضعیت اقلیمی (بارش - رژیم حرارتی - باد - فضای سبز شهر تبریز )
  4. طراحی اقلیمی در نواحی کوهستانی و مرتفع 
  5. شهر سازی اقلیمی
  6. اصول طراحی شهری و سکونتگاه مسکونی در تبریز

دانلود با لینک مستقیم


شناخت شهر تبریز - مسکن در تبریز

فایل فلش ZTC A8

اختصاصی از اینو دیدی فایل فلش ZTC A8 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل فلش ZTC A8


فایل فلش ZTC A8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فایل فلش اورجینال  ZtC A8

قابل فلش با Sp flash Tool

حل مشکل ویروسی بودن دستگاه

حل مشکل هنگ روی لوگو

 

MT6580

 


دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش ZTC A8

دانلود پروژه سیستم های خبره

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پروژه سیستم های خبره دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه سیستم های خبره

دانلود پروژه سیستم های خبره

پروژه سیستم های خبره پژوهش کامل در حوزه کامپیوتر و IT می باشد و در 7 فصل تنظیم شده است. شما میتوانید فهرست مطالب پروژه را در ادامه مشاهده نمایید.

پروژه بصورت فایل قابل ویرایش ورد(WORD) در 82 صفحه برای رشته های کامپیوتر و IT در پایین همین صفحه قابل دانلود میباشد. شایسته یادآوری است که پروژه از ابتدا تا پایان ویرایش وتنظیم , سکشن بندی (section) ، نوشتن پاورقی (Footnote) و فهرست گذاری اتوماتیک کامل شده وآماده تحویل یا کپی برداری از مطالب مفید آن است.

مقدمه

اصول اولیه ماشین منطق که در ریاضیات پایه ریزی شده بود با تلاش کرت گاول ، آلوتز و چرچ ، آلن تورنیگ مهیا شد . همچنین روایت هدراسل در سال 1913 به تولید روش های صوری در استدلال منطقی کمک های شایانی کرد . تحقیق عمده همه این افراد روی موضوع حساب های احتمالی و پیشنهادی متمرکز شد.

این منطق صوری و نمادین به عنوان یک بخش مهم و قابل توجه در سیستم های هوش مصنوعی نشان داده شد . تورنینگ در سال 1950 میلادی ماشینی را توسعه داد که ثابت می کرد یک پردازشگر ساده عددی می تواند علامتها را به خوبی اعداد بدون نقص و صحیح ، پردازش کند و به کار ببندد. او این مسأله را که برای مقایسه هوش ماشین و هوش انسان مورد استفاده قرار گرفت در آزمایشی به نام تست تورنیگ آشکار ساخت. بدین ترتیب تا سال 1956 میلادی که جان مک کارتی برای نخستین مرتبه اصلاح هوش مصنوعی را در یک کنفرانس (که در کالج دارت موث آمریکا برگزار شد) مورد استفاده قرار داد، اصطلاح هوش مصنوعی وجود نداشت .

دانشمندان متعددی که مشغول کار و بررسی این زمینه نوین مطالعه بودند در کنفرانس گرد هم آمدند و تصمیم آنها برای سازماندهی جدید این علم چنان بود که اعلام کردند در 25 سال آینده، کامپیوتر ها تمام کارها را انجام خواهند داد و فعالیت های ما تنها به کارهای تفریحی محدود خواهد شد. و 25 سال بعد، همین زمانی است که ما در آن هستیم و پرواضح است که این قبیل پیشگویی ها از روی خوش بینی بوده و هوش مصنوعی این توقعات را برآورده نکرده است.

یکی از عمده ترینو قابل توجه ترین برنامه های هوش مصنوعی منطق تئوری یا منطق علوم نظری نوول، شاو و سایمون در سال 1963 بود. این برنامه قادر بود 38 قضیه از 52 قضیه وایت هل راسیل (سال 1913) را در ریاضیات پایه اثبات کند. تعدادی از این برنامه ها در یک تراز، صلاحیت استعداد دانش آموزان فارغ التحصیل نشده را در ریاضیات نشان می دادند و باید گفت هنگامیکه زبان کامپیوتری را براساس منطق بولین درنظر بگیریم،این امرکاری خارق العاده نمی باشد.

فهرست مطالب
فصل اول، مقدمات هوش مصنوعی
1-1- مقدمه. 2
1-2- برنامه های هوش مصنوعی برای حل مسائل عمومی.. 2
1-3- پیدایش KBS. 3
1-4- ظهور سیستم های خبره تجاری.. 4
1-5- هوش مصنوعی در قرن بیست و یکم.. 5
1-6- انسان متخصص درمقایسه با سیستم های خبره6
1-7- مزایای کامپیوتری.. 6
1-8- مزایای سازمانی سیستم های خبره7
1-9- مزایای فردی سیستم خبره8
1-10- سیستم های خبره به عنوان سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری.. 8
1-11- تفاوت بین سیستم های خبره وسیستم های پشتیبانی تصمیم گیری.. 8
فصل دوم ، هوش مصنوعی
2-1- مقدمه. 11
2-2- هیوریستیک.... 11
2-3- جستجوی فضای حالت... 11
2-4- تکنیک های جستجو. 13
2-5- جستجوی کورکورانه. 13
2-6- خود آزمایی.. 14
2-7- جستجوی هیوریستیک.... 14
2-8- کاربرد قوانین در نمایش دانش.... 15
2-9- استنتاج.. 15
2-9-1- استنتاج قیاسی.. 15
2-9-2- استنتاج استقرایی.. 16
2-10- دانش رویه ای و اعلانی.. 16
2-11- موتور استنتاج.. 17
2-12- امکانات تفسیر. 18
2-13- ابزارهای ایجاد سیستم خبره18
فصل سوم ، نمایش دانش
3-1- مقدمه. 22
3-2- قوانین تولید. 23
3-3- مزایای قوانین.. 23
3-4- قوانین هیوریستیک.... 24
3-5- دانش رویه ا ی.. 24
3-6- معایب سیستم های تولید قانون.. 25
3-7- مزایای توارث... 25
3-8- قاب ها26
3-9- منطق گزاره ای.. 26
3-10- منطق محصولات... 28
3-11- نمایش ترکیبی.. 29
فصل چهارم ، مهندسی دانش
4-1- مهارت های مورد نیاز برای مهندسی دانش.... 33
4-2- اکتساب دانش.... 34
4-3- مصاحبه. 34
4-4- تکنیک های مصاحبه مستقیم.. 35
4-4-1- مصاحبه جهت دهنده35
4-4-2- مصاحبه ساخت یافته. 35
4-4-3- مصاحبه متفکرانه. 36
4-5- خلاصه ای از تکنیک های مصاحبه. 36
4-6- سایر تکنیک های استخراج دانش.... 37
4-6-1- شبکه فهرست... 37
4-6-2- تکنیک های بصری.. 38
4-6-3- تحلیل پروتکل.. 38
4-6-4- مشاهده38
4-6-5- مطالعات موردی.. 39
4-6-6- نقش بازی.. 39
4-7- مشکلات اکتساب دانش.... 39
فصل پنجم ، استنتاج
5-1- عملکرد موتور استنتاج.. 43
5-2- استراتژی های استنتاج.. 43
5-2-1- استنتاج قیاسی.. 44
5-2-2- استنتاج استقرایی.. 44
5-2-3- استنتاج انتزاعی.. 45
5-3- خود آزمایی.. 45
5-4- کاربرد CBR.. 47
5-5- ابزارهای CBR.. 48
5-6- CBR در مقابل سیستم های سنتی.. 49
5-7- هیوریستیک یا دانش سطحی.. 49
5-8- استدلال عمقی.. 50
5-9- نرم افزارهای ساخت سیستم های خبره50
5-10- ابزارهای توسعه سیستم های خبره51
5-11- زبان های برنامه نویسی.. 51
5-11-1- زبان های قراردادی.. 51
5-11-2- زبان های هوش مصنوعی.. 52
5-12- پوسته های سیستم خبره52
5-13- پوسته ها در زمینه های تخصصی.. 52
5-14- جعبه های ابزار هوش مصنوعی.. 53
5-15- ابزارهای کمکی ساخت سیستم.. 54
5-16- ابزارهای اکتساب دانش.... 54
5-17- انتخاب ابزارهای توسعه. 55
5-18- ارزیابی پوسته های سیستم خبره55
5-19- تأثیر متقابل انسان و کامپیوتر. 56
5-20- نیازمندی های واسط کاربر در سیستم های خبره56
فصل ششم ، واسط مهندس دانش و واسط کاربر
6-1- مقدمه. 59
6-2- وسایل ورودی و خروجی برای سیستم های خبره59
6-3- نکاتی درمورد طراحی منوی واسط... 60
6-4- اصول طراحی آیکون.. 62
6-5- دانش عمقی و سطحی.. 62
6-6- سیستم XPLAIN.. 63
6-7- دانش استراتژیک.... 63
6-8- موارد استفاده فرا رسانه ای.. 65
6-9- واسط های گرافیکی.. 65
6-10- نتیجه گیری.. 65
فصل هفتم ، مراحل موجود درطراحی سیستم های خبره
7-1- مراحل اصلی طراحی یک سیستم خبره68
7-2- هدف سیستم.. 68
7-3- دامنه تجزیه و تحلیل خبره68
7-4- نگهداری سیستم های خبره68
7-5- طراحی برای نگهداری.. 69
7-6- کاربرد سیستم های خبره70
7-7- زمینه های کاربرد جدید درسیستم های خبره70
7-8- نشر دانش.... 72
7-9- کاربرد های کمک آموزشی.. 72
7-10- واسط های هوشمند. 72
7-11- سیستم های خبره و شبکه جهانی وب... 73
7-12- پیکربندی.. 73
7-13- پردازنده های پیشروی هوشمند. 73
فهرست شکل ها و جدول ها
جدول 1-1- برخی سیستم های خبره تجربی.. 4
جدول 1-2- پیشرفت سیستم های خبره ازسال 1990 تاکنون.. 5
جدول 1-3- تفاوت های بین DSS وسیستم های خبره9
شکل 2-1- نمودار شبکه راه12
شکل 2-2- درخت جستجو برای شبکه راه فروشنده دوره گرد. 13
جدول 2-1- مقایسه سیستم های خبره با سیستم های قراردادی.. 19
جدول 3-1- کاربرد علائم ارتباطی درمنطق گزاره ای.. 27
جدول 3-2- مزایا و معایب روش های نمایش دانش.... 29
جدول 3-3- خلاصه ا ی از ویژگی های روش های نمایش دانش.... 30
جدول 4-1- تکنیک های مصاحبه. 36
جدول 4-2- مشکلات اکتساب دانش.... 39
جدول 5-1- مقایسه استراتژی های مختلف استنتاج.. 45
جدول 5-2- مقایسه سیستم های خبره سنتی با CBR.. 49
جدول 6-1- مثال هایی از یک خبره بیمه عمر. 54
جدول 6-1- دانش مورد نیازبرای توضیحات... 64
جدول 7-1- انواع سیستم های خبره70
اشتراک بگذارید:

 

پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید
 

پرداخت و دانلود

مبلغ قابل پرداخت 7,200 تومان
(شامل 10% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 8,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک
انجام می شود
کدتخفیف:

 

فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایلS-Khobre_714597_3277.zip235.1k



دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه سیستم های خبره

دانلود تحقیق بلال حبشی کیست

اختصاصی از اینو دیدی دانلود تحقیق بلال حبشی کیست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود تحقیق بلال حبشی کیست


دانلود تحقیق بلال حبشی کیست

بلال حبشی کیست؟
بلال بن ریاح از صحابگان بزرگ پیامبر و پیشینه داران اسلام است که در راه حفظ دینش، صدمه های بسیاری متحمل شد. کنیه ی وی عبدالله و نام مادرش حمامه است. وی در مکه زاده شد و از غلامان طایفه ی «بنی جمح» و در اصل اهل حبشه بود. به همین دلیل، هنگامی که از پیامبر تعریف می کند، به زبان حبشی او را چنین می ستاید: اره بره کنکره، کراکراً هندره. پیامبر اسلام(ص) به حسان بن ثابت فرمود: «کلام او را به عربی ترجمه کن». حسان گفت: اذا المکارم فی آفاقنا ذکرت فانما بک فینا یضرب المثل؛ «در کشور ما، هرگاه نامی از بزرگی برده شود، به شما مثل می زنند».
پس از آنکه بلال مسلمان شد، از اربابان خود آزار و اذیت ها و صدمه های بی شماری دید. از این روی، ابوبکر به فرمان رسول خدا(ص) او را خرید و آزاد کرد.
وی پس از هجرت به مدینه، مؤذن ویژه ی رسول خدا(ص) شد و نخستین کسی بود که در اسلام اذان گفت. وی در بدر و احد و دیگر جنگ های پیغمبر اسلام حضور داشت و در سفر و حضر از همراهان همیشگی ایشان بود. بلال توانایی ادای حرف شین را نداشت و به جای شین، سین می گفت. در روایت های ائمه ی اطهار(ع) آمده که سین بلال، شین به شمار می آید. بلال، پس از رحلت پیامبر با هدف جهاد در راه خدا به شام رفت. وی به سال هجدهم یا بیستم هجری، در 63 سالگی یا هفتادسالگی بر اثر طاعون، چشم از جهان بست و در «باب الصغیر» دمشق مدفون شد. او مردی لاغر، بلندبالا، گندمگون بود و صورتی کم موی داشت.
اسلام بلال
وقتی خورشید اسلام در مکه درخشید و حضرت محمد(ص) برای نجات انسان ها به پیامبری مبعوث شد، بلال حدود سی سال داشت. او که در رفت و آمد به مکه، خبر دعوت جدید محمد(ص) را شنیده بود، روح تشنه اش اخباری تازه و آگاهی ای دقیق تر از پیام الهی می طلبید. بعضی از آیات قرآن نیز کم و بیش به گوشش خورده بود.
شبی پس از انجام کارهایش فرصتی یافت و نزد حضرت رسول(ص) رفت. هنگامی که آیه های قرآن را از زبان مبارک پیامبر شنید، اشک شوق در چشمانش حلقه زد. بلال پس از سالیانی دراز، گم شده ی خود را یافته بود. متواضعانه خود را به قدم های پیامبر اسلام(ص) افکند و اسلام را پذیرفت. او گرچه می دانست مسلمان شدنش، شکنجه ها و آزارهایی را برایش در پی خواهد داشت، عشقش به حقیقت و پیامبر و آیین او، وی را برای تحمل هر گونه شکنجه و سختی در راه ایمان وعقیده آماده ساخته بود. او دور از چشم اربابانش و برای مصون ماندن از آزار و اذیت آنان، هر شب مخفیانه به دیدار رسول خدا(ص) می رفت و جان شیفته ی خود را در زمزم کلام پیامبر پاک، طراوتی تازه می بخشید. پس از مدتی، رفت و آمدِ او نزد پیامبر، آشکار شد.
او با قلبی پاک و طینتی بی شائبه اسلام را پذیرفت. ایمانش ثابت و استوار بود. کم کم پله های کمال ایمان را طی کرد و قلبش سفید شد. زوایای دلش آکنده از محبت خداوند شد و عقیده اش به مبدأ و معاد به مرحله ی یقین رسید. او مفهوم حقیقی حیات جاویدان را درک کرده بود و در راه به ثمر رساندن عقیده اش، حاضر بود همه ی صدمه های طاقت فرسا را تحمل کند.
رفتار بلال با بت ها
روزی بلال کنار کعبه آمد. قریشیان پشت کعبه نشسته بودند و بلال در عین مراعات احتیاط، آنان را ندید. وی نزد بت ها رفت و آنجا را خلوت دید. آن ها را خوب تماشا کرد و با خود گفت: «شگفتا از مردم بدبختی که این مجسمه های بی روح را می پرستند که از آنها کاری ساخته نیست». سپس با ناراحتی به روی بت ها آب دهان انداخت و با صدای بلند گفت: خاب و خسر من عبدکن؛ «به راستی پرستش کنندگان شما در میان ضرر و زیان اند». مشرکان که رفتار بلال را با بت ها دیده بودند، همگی به سوی بلال حمله کردند. بلال همین که ماجرا را فهمید، گریخت و در خانه ی اربابش، «عبدالله بن جدعان» پنهان شد. مشرکان خود را به درِ خانه ی عبدالله بن جدعان رسانیدند و وی را از جسارت غلامش به بت ها آگاه ساختند.
عبدالله بن جدعان گفت: «اگر من چنین دستوری به او داده باشم، بر گردن من است که یک صد شتر در برابر لات و عزی(4) قربانی کنم». او به ابوجهل و امیه بن خلف گفت: «بلال در اختیار شماست. آنچه می خواهید درباره اش انجام دهید». آنان نیز بلال را گرفتند و کشان کشان به سوی بیابان بردند. سپس وی را برهنه کردند و روی ریگ های داغ و سوزان بیابان مکه خواباندند. تخته سنگی بزرگ را روی سینه اش نهادند و به او گفتند: «به محمد(ص) کافر شو!» اما بلال با کمال استقامت و بردباری پاسخ می داد: ان لسانی ما یحسنه؛ «زبان من یارای گفتن آن را ندارد».
عبدالله بن جدعان مانند ابوسفیان و ابوجهل از افراد ثروتمند و گردنکش مکه بود و صدها کنیز و برده در اختیار داشت. او از سرسخت ترین دشمنان اسلام به شمار می رفت. روزی ابن جدعان در مجلسی که امیه بن خلف و امیه بن صفوان و شماری دیگر حضور داشتند، گفت: «صد تن از غلامان خود را از مکه بیرون کردم تا مبادا فتنه ی محمد، آنان را جذب کند و یار و یاور او شوند. ای امیه! بلال و مادرش را به تو سپرده بودم. سرنوشت آنان چه شد؟»
امیه بن خلف گفت: «سحر محمد آنان را گرفته است. بلال را عریان کرده، در برابر آفتاب سوزان روی ریگ های داغ بیابان خوابانیدم. پوست بدنش مجروح شد. سخت ترین شکنجه ها را به او دادم، ولی به محمد کافر نمی شود. به اندازه ای شکنجه اش کردم که از شدت تشنگی و گرما، زبانش را از دهان بیرون آورده است، ولی از عقیده ی خود دست برنمی دارد». امیه بن صفوان گفت: «پوستی را ندیدم که از شدت شکنجه و آزار، مانند پوست بدن بلال شده باشد، و در راه دوستی و علاقه به محمد آن قدر استقامت و پایداری کند». برای اینکه بلال از عقیده اش دست بردارد، ریسمانی را به گردنش بسته، طرف دیگر آن را به دست بچه ها دادم تا او را روی سنگ های ناهموار کوه های مکه بگردانند».



بلال و پایداری در دین
در بدو اسلام، قریش مسلمانان مکه را به سختی شکنجه می کردند؛ به ویژه آنان را که ضعیف بودند و قوم و عشیره ای نداشتند، یا برده و بنده ی کسی بودند. صهیب، خباب، عمار و بلال از این دسته بودند. اما بلال، ثبات و ازخودگذشتگی عجیبی نشان داد. هرچه او را بیشتر آزار می دادند، در راه و مسیر خود ثابت قدم تر و استوارتر می شد. ازجمله گفته اند که ابوجهل او را به صورت روی ریگ های داغ حجاز می خوابانید و سنگ آسیا روی بدنش می گذاشت و به او می گفت: «به خدا سوگند، به همین حالت خواهی بود تا بمیری، یا از خدای محمد دست برداری و بت های لات و عزی را بپرستی».
اما بلال، این اسوه ی مقاومت و بردباری، پیوسته زیر شکنجه ها فریاد می زد: احد، احد؛ «خدا یکتاست، خدا یکتاست».
روزی «ورقه بن نوفل» در همین حال از کنار بلال می گذشت و شنید که احد، احد می گوید: به وی گفت: «ای بلال! تا کی احد، احد می گویی؟» سپس به طعنه گفت: «اگر در این حال بمیری، قبر تو را محل تبرک و نزول رحمت قرار می دهم!»
از کسانی که بلال را بسیار آزار می داد، امیه بن خلف بود، اما تقدیر الهی چنین بود که وی در جنگ بدر به دست بلال کشته شود. ابوبکر در مقام تبریک به بلال، که از دشمن خود انتقام گرفته بود، چنین سرود: هنیئا زاد کک الرحمن خیراً فقد ادرکت ثارک یا بلالاً؛ «بلال، خدا خیرت بدهد و این موفقیت بر تو گوارا باد که انتقام خود را گرفتی».
در یکی از روزها که پیامبر، بلال را در حال شکنجه و آزار دید، ناراحت شد. هنگامی که از کنار او گذشت، به ابوبکر برخورد و به وی فرمود: «اگر مالی داشتم، بلال را می خریدم».
ابوبکر که از علاقه ی پیغمبر به رهایی بلال آگاه شد، نزد عباس بن عبدالمطلب رفت و گفت: «بلال را برای من بخر». عباس سراغ زنی از قبیله ی بنی جمح که مالک بلال بود، رفت. وقتی وارد شد، بلال زیر سنگ های گران و سنگین، رنج و اذیت بسیار تحمل می کرد. عباس گفت: «آیا بنده ات را پیش از آنکه از دست برود، می فروشی؟»
زن گفت: «او را برای چه می خواهی؟ غلام بسیار بدی است» و از بلال بسیار بدگویی کرد. عباس نیز در ظاهر با او همراهی کرد تا بتواند موافقت وی را برای فروش بلال به دست آورد. سرانجام او را خرید و نزد ابوبکر فرستاد. وی نیز بلال را آزاد کرد. به این ترتیب، بلال از شکنجه ی بسیار اربابانش رهایی یافت.
بلال از پیش گامان دین مقدس اسلام بود و از همان آغاز، دعوت پیامبر را به اسلام لبیک گفته، آن را با جان و دل پذیرفت. امام علی(ع) می فرمایند: «پیش گامان دین مقدس اسلام پنج تن اند: من پیش گام عربم؛ سلمان پیش گام عجم؛ صهیب پیش گام روم؛ بلال پیش گام حبشه و خباب پیش گام نبط است».
بلال پس از آزادی، تلاش گسترده ای را در راه تبلیغ اسلام آغاز کرد و عاشقانه در راه دین خدا فداکاری نمود. او در همه ی لحظه ها و ایام پرخطر و دشوار، کنار حبیبش، رسول خدا(ص)، قرار داشت. وی حتی در دوران گرسنگی و سختی شعب ابی طالب کنار مسلمانان بود. آوازه ی ایمان و صبر بلال همه جا پیچیده و به او عظمتی کم نظیر و نفوذ کلامی فراوان بخشیده بود. وی تا زمان هجرت به مدینه همواره با بیان شیرین خود دین اسلام را تبلیغ و ترویج می کرد.
بلال و اذان در مکه
چنان که گفته شد، بلال همه جا همراه پیامبر بود و هنگام نماز اذان می گفت. گفتنی است که در نخستین سال هجرت، اذان برای نماز تشریع شد و خداوند تعالی اذان را به پیامبرش وحی کرد. رسول خدا(ص) نیز در لیله الاسرا، فصول اذان را از فرشته ای شنید و مشروعیت آن، به سبب خواب عبدالله بن زید نیست.
در حدیث دیگری آمده است که اذان از سوی خداوند تعالی، به وسیله ی جبرئیل امین در زمین و بدین ترتیب صادر شد:
در حالی که رسول خدا(ص) سر مبارک را روی دامن علی(ع) گذاشته بود، جبرئیل نازل شد و جمله های اذان را به آن حضرت آموخت و الهام کرد. پیامبر پس از دریافت وحی الهی، به علی(ع) روی کرد و فرمود: «شنیدی؟» حضرت علی(ع) عرض کرد: «آری». پیامبر فرمود: «حفظ کردی؟» علی(ع) عرض کرد: «آری». حضرت رسول(ص) فرمود: «بلال را نزد خود بخواه و به او نیز بیاموز». امیر مؤمنان، علی(ع)، بلال را خواست و جمله های اذان را به او آموخت.

 

 

 

شامل 10 صفحه word


دانلود با لینک مستقیم


دانلود تحقیق بلال حبشی کیست

پاورپوینت در مورد سیستم عامل اندروید

اختصاصی از اینو دیدی پاورپوینت در مورد سیستم عامل اندروید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پاورپوینت در مورد سیستم عامل اندروید

توسط شرکت گوگل ساخته شده است.
با گوشی HTC Dream  در سال 2008 وارد عرصه رقابت شد.
بر اساس هسته سیستم عامل لینوکس توسعه یافته است.
آندروید همانند لینوکس Open SorCe  است.
و ...
در 42 اسلاید
قابل ویرایش
 

دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت در مورد سیستم عامل اندروید