اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع بیونیک 67 اسلاید

اختصاصی از اینو دیدی دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع بیونیک 67 اسلاید دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع بیونیک 67 اسلاید


دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع علم بیونیک 67 اسلاید

دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع علم بیونیک 67 اسلاید 

 

 

واژه ایی به نام "بیونیک" از ترکیب دو لغت "بیولوژی" و "تکنیک"، به معنای زیستار شناختی یا به کارگیری اندام‌های ساختگی طبیعت که می توانیم به فارسی "زیست فنی" ترجمه کنیم. علم بیونیک دانشی است که مسایل فنی را ازراه های زیستی حل میکند. در این شیوه سعی می شود با الهام از طبیعت به ساخت ابزار یاساختمان پرداخت. بیونیک یا علم بررسی نظام حیات جانداران, امروزه به عنوان یکی از سه علم برتر جهان(IT, Nano, Bionic ) معرفی گردیده است. قرنهاست که بشر در رابطه تنگاتنگ با طبیعت به سر برده و برای تولید مایحتاج خود از آن الهام میگیرد. طبیعت پاسخ تمام مشکلات را در خود دارد. بیونیک را علم یستم‌هایی که شالوده و پایه ی تمامی سیستم‌های زنده‌اند، می‌داند. این واژه در برگیرندۀ کار همه متخصصانیاست که تلاش دارند برای حل مشکلات فنی خود از دانسته های طبیعت الهام بگیرند.

 

روح بخشیدن به ساختمان یکی از تمایلات معماری بیونیک است که طراحان این رشته با توجه به قدرت سازه برای تنفس (زنده‌نمایی)، به کمک خطوط مستقیم یا منحنی خالص و القاء آهسته تمامیت سازه به آن دست پیدا می‌کنند و مهمترین چیز برای معماری بیونیک آن است که ساختمان بتواند زنده بودن خود را القاء کند.
 امروز هرجا سخن از تکنولوژی به میان می‌آید، تصویر همان دستاوردهای مهم تکنولوژی که پاسخگوی نیازهای اساسی برای انسان امروز و آینده است، به ذهن می‌آیند، اما اگر کمی به مسیر تکنولوژی دقت کنیم کم و بیش به منشاء برخی پدیده‌ها پی می‌بریم، به اینکه مثلاً هر پدیده صنعتی یا ساختمانی از کدام الگوی زنده طبیعت الهام گرفته است.

انسان از ابتدای آفرینش به نوعی از محیط زیست اطراف خود الهام گرفته است و در ساخت و طراحی وسایل مورد نیاز خود از آنها استفاده کرده است.
معماری بیونیک ، فقط محدود به چند نقطه خاص در دنیاست.
از گرم ترین نقطه دنیا تا سردترین نقطه ، سعی در الهام گیری از طبیعت بوده است. در کلبه های برگ و چوب بومیان آمازون ، بناهای کاهی اقوام مختلف آفریقایی و یا در کلبه های اسکیموهای بومی آلاسکا و گریلند نیز ،الهام گیری به وضوح دیده می شود .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه انسان طبیعت معماری با موضوع بیونیک 67 اسلاید
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد