اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اینو دیدی

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سیستمهای کابل فیبرنوری در جهان عرب

اختصاصی از اینو دیدی دانلود مقاله سیستمهای کابل فیبرنوری در جهان عرب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

1- مقدمه
در سالهای اخیر،‌ جهان شاهد شکوفایی در عرصه تکنولوژی اطلاعات بود که جوامع اطلاعاتی و اقتصاد جهان الکترونیکی را به کلی دگر‌‌گون ساخت. گسترش جهان به سوی جامعه اطلاتی، چهار مرحله تحویلی را پشت سر گذاشته است: مرحله اول که در طی دهه‌های 60و70 ادامه داشت، حوزه کامپیوتر‌های پایه (بزرگ) بود که در این مرحله، تحویل کامپیوتر، تنی چند از متخصیصین سیستم عامل را در محیط‌های خصوصی تحت تأثیر قرار داد. مرحله دوم با اختراع کامپیوتر‌های شخصی (pc) در اوایل دهه 80 شروع شد که این اختراع منجر به رشد جنجال برانگیز نفوذ قدرت محاسبه‌ای به بیش از یک میلیون نفر در سر تاسر جهان شد. این مرحله با معرفی اینترنت و خزانه اطلاعاتی جهانی به اوج خود رسید که هدف ارتباط و توسعه زیربنای مخابراتی را به این منظورکه قادر به کنترل کردن رشد جنجال برانگیز تبادل اطلاعات باشد، به آن سو کشاند. این مرحله منجر به تشکیل پروژهای بزرگ جهانی،‌ محلی و منطقه‌ای شد که ارکان اصلی یا شاهراه های اطلاعاتی را می سازند. در حال حاضر ظرفیت‌های ارتباطی دنیا شکل گرفته شده و آماده هستند و شامل کانالهای هستند که شانس شکل گیری و رشد ظرفیت کشور‌ها، در رابطه با بهره‌گیری و بهره رسانی به مرحله چهارم را رهبری می‌کنند و در حال حاضر در خط تبدیل کردن دانش بشری به شکل‌ کدهای رقمی و گسترش دادن آن به یکایک اعضای بشر، بر روی کره زمین هستند.
زیربنای مخابرات ( ارتباط دور برد) بر پایه لایه‌های متفاوتی استوار است که شامل ظرفیت انتقالی تغییر دادن ماتریس‌ها و لایه‌های مدیریت است. ابزار اصلی ارتباط، شبکه‌های انتقالی مبتنی بر تارهای نوری هستند که رشد آن به لحاظ ظرفیت و قیمت‌ها فراهم سازندة‌ اصلی انقلاب تکنولوژی اطلاعات بود. از زمان ارائه اولین کابل تار نوری که اقیانوس اطلس را قطع می‌کرد(TAT) در سال 1965، ظرفیت کابل‌‌های تار نوری تا 100000 برابر افزایش، و قیمت‌ها تا 150000 برابر کاهش پیدا کرده است.

 

 

 

 

 

 

 


در اواخر دهة 90، جهان مبادرت به انجام پروژه‌های بزرگی کرد تا با استفاده از فیبر‌های نوری، زیربنای انتقال که بر پایه (Dense Wave Division Multiplexing) DWDM جدید بنا نهاده شده بود را بسازد، که بهره برداری از چند طول موج که همگی حامل تبادلات بودند را بر روی همان فیبرنوری ممکن می ساخت. این موضوع منجر به رشد ظرفیتی جنجال برانگیزی شد که تقاضا‌های جهانیان را جوابگو بود. در حالیکه اغلب کشور‌های عربی زیربنای ظرفیت داخلی بزرگی را گسترش داده بودند، بنا به دلایلی جهان عرب این فرصت را از دست دادند. در حال حاضر این منطقه یکی از مناطق تحت خدمات رسانی است و به لحاظ ارتباطات بین المللی، در حالیکه هزینه پهنای نوار بین المللی یکی از بالاترین هزینه در دنیا به حساب می آید، هزینه ارتباط به طور میانگین 150 دلار در ماه است که در مقایسه با همان، هزینة 3000 تا 4000 دلاری سالانة‌ مقطع اقیانوس اطلس کمتر است. توسعة TCT در منطقه و پیشرفت و ارتقاء به سوی جامعه اطلاعاتی، به واسطة توانایی آن در مرتبط ساختن شهر و نداشتن با وب جهانی، با قسمتهای مناسب است.
ساختار مخابرات (ارتباط دوربرد) فیبرنوری زیر دریایی و صنعت کابل فیبرنوری طولانی مسافت در اواخر سال 1996 و در اوایل سایل ی2001، در نتیجة دو عامل مهم؛ یکی پیشرفت شگفت انگیز در تکنولوژی ارتباطی فیبرنوری (تارشناسی نوری ) و دیگری، سرمایه گذاری قابل ملاحضه در سیستم‌های کابل‌های زیر دریایی است به طور کامل تجدید شکل یافت. صنعت جامع تجدید سازمان یافته منجر به بوجود آوردن مقدار بی‌سابقة پهنای نوار موجود در جنوب شرقی آسیا و مسیر‌های فرا اقیانوس آرام و فرا اقیانوس اطلس شد. رکود بعدی در صنعت مخابراتی در خلال سال 2001 باعث کاهش سریع قیمت تعرفه ها برای امکانات در این مسیرها شد و به نوبه خود منجر به پا فشاری بر سیستم جدید ساختاری و ور شکستگی مالی بسیاری از رهبران صنعتی پیشین و شکل گیری جدید در صنعت شد.
نمادهای اخیر، تجدید اهمیت در سرمایه ‌گذاری ( ظرفیت کالاها و سیستم مالکیتی)و ضرورت ایجاد ساختار صنعتی جدید که شامل مدلهای مالکیت جایگزین( تناوبی) است که به منظور بهینه سازی کردن هدفهای هر کدام از گروهای چندگانه،‌بر توان و نیرو و سرمایه‌گذاری انجام شده توسط این گروه‌ها اعمال نفوذ می کند، را خاطر نشان می سازد. این نشانة های نوپای تجدید ساختار صنعت و احیاء و رواج آن، همراه با زیربنای نسبتاً کهنه و جا افتادة سیستمهای کابلهای زیردریایی مربوط کننده منطقه دریای سرخ به اروپا و آسیا، فرصت بی نظیری را برای نسل بعدی سیستم فراهم ساخت تا نیازهای مخابراتی سالهای آینده را هم از نظر داخل منطقه‌ای و هم از نظر برون منطقه‌ای تأمین کند. این موضوع همچنین با پروژه‌های تحت گسترش جاری
(SEA-ME-and Fagcon-ME4) و مرتبط با شبکه زمینی افریقا(COMESA) که باعث بوجود آوردن ارتباط جایگزین با هزنیه پایین ترور منطقه شد،کامل می‌شود.
101 پیشینة تکنولوژی ( Technology Background)
1-1- سیستمهای انتقالی فیبرنوری (تارنوری)
1.1. Fiober optic Transmission systems
شبکه‌های انتقالی فیبرنوری از فیبرها( تارهای) تیره و انتقالی ، و سیستمهای رابط (میانجی) تشکیل یافته اند. (تقسیم بندی چندگانه زمان)=(Tim Division Multiplexing) TDM مبتنی بر سیستمهای انتقالی دیجیتالی (رقمی) تا دهة 1990 به طور مبسوطی مورد استفاده قرار می گرفت. شبکه‌های عمومی حامل که در ابتدا، برای بالا بردن کیفیت انتقالی سیگنالهای صوتی و از نظر اقتصادی در جهت ارائه سرویس‌های خط آزاد اطلاعاتی گسترش یافته بودند، (سلسله مراتب رقمی مقارن زمان)= plesiochroncus Division Multiplexing)PDH بود.در دهة 1990،
(شبکة های نوری هم زمان)Synchronous Optical Networks) )SONET
مبتنی بر سیستم انتقالی در آمریکا سازگار شده بود، در حالیکه
( hierarchy Synchronous Digital)SDH =(سلسله مراتب دیجیتال هم زمان)
که مبتنی بر سیستمهای انتقالی بود توسط، ITV در سایر نقاط دنیا گسترش یافته و مستقر شده بود. سیستمهای SONET و SDH، سرعت‌های بالاتر، میانجی‌های استاندارد شده (یکسان شده) بازگشت خودکار و کیفیت انتقالی برتری نسبت به PDH را فراهم می کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



1.1.1 TDM Digitl Transisson systems سیستمهای انتقالی دیجیتالی
(‍plesiochronous Digital Hierarchy) PDHسیستمهای انتقالی دیجیتالی مقارن زمان
سیستمهای چند بخشی PDH، چندین جریان دیجیتالی پایین مرتبه را تبدیل به جریان‌های دیجیتالی با مراتب بالا می کنند، که این عمل در درون( درمحدوده) یک مقاومت بسامدی به خصوصی انجام می‌شود.Kbps PDH 64 است.
سلسله مراتب آمریکای شمالی در (1/54 Mbps)Ds1 استاندارد شده استاندارد شده است. ظرفیت نهایی است.
اروپا و ژاپن سلسله مراتب متفاوتی دارند. اروپا سطوح بعدی را بهDso به این ترتیب استاندارد کرده است: در Mbps 048/2 ، در Mbps 448/8 ،
در Mbps 368/34 ، Mbps 268/139 و Mbps 148/565 که مطابقت می کند با 672 . ژاپن مسیر نزدیک به استانداردهای آمریکایی که مبتنی بر Mbps 544/1 میزان است را دنبال می کند.
( hierarchy Synchronous Digital)SDH =(سلسله مراتب دیجیتال هم زمان)
SDH، هسته اصلی شبکه‌های دیجیتال جدید که دارای پهنای نوار بسیار بالایی هستند را تشکیل می دهد که مبتنی بر یک جزء ساختمانی اصلی در قالب STM-1 (Mbp 52/155) است که بر روی(بالای ) مسیرهای انتقالی فیبرنوری (تارنوری) انتقال داده شده‌اند. در SDH نسبتهای (سرعتهای) پایین تر، با اصطلاح در برگیرنده‌های واقعی (حافظه فرضی کامپیوتر)-(Virtual container)VC در نظر گرفته شده است. SDH دو مشخصه کلیدی دارد: یکی اینکه چند گانگی مستقیم به سطوح بالاتر بدون نیاز به مراحل میانی چند گانه ممکن می‌شود و دیگری اینکه کل شبکه انتقالی با یک منبع بسامدی هم زمان (هماهنگ) شده است،‌در نتیجه سرعتهای بالاتر اطلاعاتی را امکان پذیر ساخته است.
همچنین SDH، توصیفی از ساختار لایه‌ای ارائه میدهد که سه سطح از دوره‌های انتقالی را تعیین می کند. لایه زیرین، لایه فوتونی است که درگیر فرستادن اطلاعات دو گانه (مضاعف ) دودوئی بر روی تارهاست. لایه دوم، لایه خطی است که یک سری از تکرار کننده‌ها یا ترمیم شده‌ها را در برمی‌گیرد.
ارتباط متقاطع (تقاطعی) نمونه‌ای از تمهیدات یک لایه خطی است. سومین لایه، لایه خط سیر است . این لایه انتقال سربه سر را،‌ در جایی که ATM تغییر موضع ( مسیر) می دهد، یا MPLS فرستنده‌های جابجایی بر چسب‌ها (جابجایی تابلوها) عمل می کند را پوشش می دهد.
(شبکة های نوری هم زمان)Synchronous Optical Networks) )SONET
استانداردهای SONET، قالبهای نمادی را به عنوان پیامهای منتقل شده هم زمام تعیین می کند.(STS) آنها، بوسیله اصطلاح STS-N ، در N بار سرعت عنصر سازنده اصلی (Mbps 48/51)STS-1 نمایش داده شده اند. هنگامی که باشد، حاملان نوری که بار سفید STS-N را حمل می کنند، OC-M نامیده می شوند. SONET بارهای سفید را کمتر از STS-N سرعت را به عنوان تابع‌های واقعی (انشعابهای واقعی) (VT) معرفی می کند.
SONET، لایه ساختاری مشابه مشخصاتی کلیدی همچون SDH دارد.
یا روی سطوح VT و VC ، مثال (Mbps 544/1) DS-I ، (Mbps 048/2 ) و (Mbps 04/599 ) DS-3 سرعت‌های مشترکی دارند. همچنین ATM روی
(Mbps 76/149 ) STS- و ATM بر روی (Mbps 76/149 ) STS- برابرند با ATM بر روی STM-1 و ATM روی STM-4 .
در هر سرعت ارتباطی از به بالا، ATM امکان پذیر است، اما سرعت متداول استاندارد Mbps155 در نظر گرفته شده است که به عنوان STM-1روی دورهای SDH و به عنوان OC- روی SONET هماهنگ شده است. یک رابط
STM-1/OC تقریباً همیشه بر روی دستگاههای شبکه‌ای ATM ، نصب شده است
( به استثناء ایستگاههای کاری و دیگر سیستمهای انتهایی) مثل کلید برق ATM یا رایطه ATM بر روی یک فرستنده .
مفهوم ساختار جابجایی دوره‌ای (حلقه‌ای ) برای اعاده شبکه، به طور گسترده برای SONET و SDH مورد استفاده قرار می گیرد. اجراء‌ تقسیم بندی چندگانه طول موج فشرده (DWDM) اخیر،‌همچنین در مفهوم طرح محافظی حلقه SDH/ SONET اعمال نفوذ کرد.

 

موقعیت فعلی 2.CURRENT SITUATION
ظرفیت های فیبرنوری انتقالی جاری در دنیای عرب می تواند اینگونه تقسیم بندی شود:
کابلهای زیردریایی و ارتباطات زمینی. کابلهای زیردریایی شامل موارد زیر می شوند.

 

کابلهای زیردریایی بین الملکی 2.1. International Submarine
در حال حاضر، دنیای عرب، منطقه‌ای از جهان است که بیشتر تحت خدمات رسانی قرار گرفته و هزینه پهنای نوار در آن کشورهای خیلی گران است. اکثر بار تبادل بر دوش دو سیستم کابل فیبرنوری است، یکی سیستم Flag-Europe-Asia(Flap)، آسیا- اروپا- Flap و دیگری سیستم SEM-ME- . هر دوی آنها 2جفت فیبر(تار) هستند که از نوع سیستم‌های تنه و شاخه هستند که انگلستان را با آسیا مرتبط کرده و در طول مسیر ارتباط با چندین کشور را فراهم می سازند. سیستم Flag برای انتقال Gb/s5/2 روی هر کدام از دو جفت فیبرهاست. بنابراین کل ظرفیت طراحی شده باری سیستمFlag) )Gb/s5 است. سیستم ، امکان انتقال6 کانال در GB/S5/2 و دو کانال GB/S10 برروی بعضی از بخشهای آنرا فراهم می سازد که مجموع کل ظرفیت موجود را از GB/S40 به GB/S70 ارتقاء میدهد. شبکه‌های عامل درهر دو سیستم توسط مراکزی واقع در لندن و حومه تأمین شده‌اند. نگهداری و محافظت از گیاهانن زیر دریا توسطE-Marine که شرکت تابع Etisalat است،‌انجام می‌شود. Flag یک شبکه‌ عاملی است که مالکیت آن مستقل است. ساختار مالکیتی یک مدل کنسرسیوم سنتی است و اعضاء آن، اروپا، خاور میانه و آسیا هستند.SMW-3 با بالغ بر 92 اپراتور و مالک، بزرگترین و متنفذترین سیستم است که شامل:Signtel, France telecom, Reachltd ,British Telecom است.
کابل 2.1.1 SEA-ME-WE3 Cable
(south East Asia-Mibble Eeast –Western Europe)-(اروپای غربی- خاور میانه- جنوب شرقی آسیا)
SMW-3 یک سیستم تقویت نوری و اولین سیستم تقسیم بندی چندگانه طول موج نوری را در جهان بکار گرفته است، که در آن کابل حداکثر ظرفیت را با ترتیبGbps40(به طور تقریبی برابر با 480000 مدار تلفن) بدست می آورد. هزینه کلی ساخت کابل تقریباً 1200 میلیون$ دلار آمریکا است.
Initally scheduled Poetion) )December 1998 دسامبر1998-جدول زمانی‌در ابتدا
Extended Portion))Mrch 1999 بخش تمدید یافته- مارس ‏1999‏
شروع فعالیت = Operation started
40 Gbps ma ظرفیت=capacity
ماکزیمم 480000 خط=4o Gbps max
خطوط تلفن معادل = Telephone line- equivalent
تقریباً 30000 کیلومتر= Approximately 30000 km
مجموع طول =Total langth
تقریباً 1200 میلیون دلار= Approximately US$ 1200 million
هزینه کلی ساخت= Total construction cost

کابل FLAG 2.1.2 FIAG Cable
ارتباط فیبرنوری اطراف جهان= (Fiber optic link Around the Globe)
کابل FLAG، از سوی دیگر با ظرفیتی معادل Gbps10 (برابر با 120000 مدار تلفن)، هزینه کمتری دارد.
شروع فعالیتOperation started =
اکتبر 1997 Octoper 1997=
ظرفیت=capacity
خطوط تلفن معادل = Telephone line- equivalent
تقریباً 1200 میلیون دلار= Approximately US$ 1200 million
طول کلی =Total langth
تقریباً 120000 خط = Approximately 120/000 lines
تقریباً 270000 کیلومتر= Approximately 27/0000 km
هزینه کلی ساخت= Total construction cost
تقریباً 1200 میلیون دلار= Approximately US$ 1200 million
محدودیت‌های بسیاری در سیستم منطقه‌ای حاضروجود دارد:
• آنها نسل پیشین تکنولوژی هستند و هزینه‌های واحد عادی شده بالایی دارند.
• ساختار مالکیتی SMW-3 یک مدل کنسرسیوم بزرگ سنتی،‌ با اعضاء زیادی از کشورهای دیگر است و در نتیجه با روشی که تا حدی دست و پاگیرو دیوان سالارانه است عمل می‌کند.

 

کابلهای منطقه‌ای 2.2 Regional Cables
تنها نمونه آن FOG است که ارتباط دهندة کشورهای GCC ازیک طریق یک کابل زیر دریایی حلقه‌ای است.
کابلهای منطقه‌ای نما-( نیمه منطقه‌ای )
کابلهای شبه منطقه‌ای- 2.3.Quasi Regional Cables
مربوط کننده 2 یا چند کشور است که مثالهای اصلی آن شامل ارتباط Alexandria, ALITAR در مصر با Tartus درسوریه در لبنان با ظرفیت Gb/s 5/2 است. ارتباط Tartous- BRITAR در سوریه با بیروت در لبنان با ظرفیت Mb/s622 و ارتباط Geddah با عربستان سعودی و port در سودان با ظرفیتی که می تواند به Tb/s28/1 با استفاده از تکنولوژی DWSM برسد.

شبکه های زمینی 2. Terrestial Networks
معمولاً مربوط کننده دو کشور در جهان عرب هستند، با توجه به نقشه گشورهای زیر را می‌توان یافت.
• سیلا- امارات، ماتا- عربستان سعودی، SDH، ظرفیتGB/S5.
• خفقی، کویت- عربستان سعودی، SDH، ظرفیتGB/S5.
• دوحه- قطر – السالوا، عربستان سعودی- ظرفیت GB/S5/2
• ماناما- بحرین – الکبار- عربستان سعودی- ظرفیت GB/S5/2
• مسقط – عمان- امارات-ظرفیت GB/S2/1SDH.
• حرب- یمن، سوق العهد-عربستان سعودی- ظرفیت Mb/S622.
• آکابا- اردن- حاکی- عربستان سعودی- ظرفیت Mb/S,SDH 622.
• بیروت- لبنان، دمشق- سوریه، SDH ظرفیت Mb/S,SDH 622.
• دمشق- سوریه، رامتا- اردن، دررا- سوری- ظرفیت Mb/S 140.
• الاسکاندریه- سالوم- مصر، موساد- لیبی - ظرفیت Mb/S,SDH 140.
• الخلیل- فلسطین- الاسکندریه- مصر- از طریق رفه، PDH، ظرفیت Mb/S 140.
• مصر- سودان در حال ساخت، Mb/S622.
• کویت- عربستان سعودی- حضرالبطن 16STM.
• کویت- بصره – عراق- 16STM.
• عمان- اردن- بغداد- عراق

 

تقاضای بازار 3.The Maret Demand
در حال حاضر، اینترنت در CAGR در حدود 44% در حال توسعه و رشد می باشد،
انتظار می رود که کاربران اینترنت در سال 2005 از 1/6 میلیون مشترک به حداقل 8/15 میلیون نفر برسند. این افزایش با مهاجرت به broad band (باند گسترده پرسرعت) اینترنت و توسعة ورودی‌های پرمحتوا، تقاضا برای پهنه نوار اینترنت را از Gbit/sec2/3 به حداقل Gbit/sec 131 در اغلب سناریوهای معمولی،‌ افزایش خواهد داد. بر پایة 15 میلیون نفر مشترک اینترنت در منطقه، 25% آنها
broad band هستند. 

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله   50 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سیستمهای کابل فیبرنوری در جهان عرب
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد